عاداتی که افراد ثروتمند را از فقیر جدا می‌کند!

زمان مطالعه :15 دقیقه

چکیده این مطلب : در دنیای امروز بسیاری از افراد به دنبال موفقیت مالی هستند. عادات و رفتارهای خاصی وجود دارند که افراد ثروتمند را از افراد فقیر جدا می‌کنند. خبر خوب این است که هیچ وقت برای شروع تلاش برای موفقیت مالی دیر نیست. در هر سنی و هر مقطعی از زندگی که باشید، می‌توانید از اصول و عادات مورد بحث در این مقاله استفاده کنید.

 

 

عاداتی که افراد ثروتمند را از فقیر جدا می‌کند!

 

 

 

  • به نظر شما چه چیزی باعث شده که افراد فقیر مانند افراد ثروتمند، نتوانند پول به دست بیاورند؟

  • آیا هر کسی پتانسیل ثروتمند شدن را دارد؟

  • چه ویژگی‌هایی برای رسیدن به ثروت، نیاز است؟

 

در دنیای امروز بسیاری از افراد به دنبال موفقیت مالی هستند. عادات و رفتارهای خاصی وجود دارند که افراد ثروتمند را از افراد فقیر جدا می‌کنند. خبر خوب این است که هیچ وقت برای شروع تلاش برای موفقیت مالی دیر نیست. در هر سنی و هر مقطعی از زندگی که باشید، می‌توانید از اصول و عادات مورد بحث در این مقاله استفاده کنید. بیایید شروع کنیم.


1. تعیین اهداف و رؤیاهای واضح

افراد ثروتمند اهداف و رؤیاهای واضح دارند. شما به یک چشم‌انداز برای زندگی خود نیاز دارید و باید برای رسیدن به آن مصمم باشید. آن‌ها اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را تعیین می‌کنند که به عنوان نقشه‌ای برای موفقیت مالی عمل می‌کنند. تعیین اهداف و تلاش برای رسیدن به آن‌ها به پیشرفت و غلبه بر موانع کمک می‌کند.

اکهارت تل به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین رهبران معنوی دنیای امروز شناخته می‌شود. "اکهارت تل" در "دوره آفرینش رؤیاها" (کلیک کنید)، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان با تغییر حالت آگاهی، شرایط بیرونی را تغییر داد. یاد می‌گیرید که چطور از اعماق وجودتان و با قدرتی نشأت گرفته از هوش خلاق کائنات، اهداف و خواسته‌های‌تان را خلق کنید.


2. حفظ نگرش مثبت

افراد ثروتمند قدرت تفکر مثبت را درک می‌کنند. آن‌ها به خود ایمان دارند و ذهنیتی دارند که بر بیشتر داشتن به جای کمتر داشتن، تمرکز دارد. آن‌ها با نگرش مثبت، وقتی دیگران مشکلات را می‌بینند، آن‌ها فرصت ها را می‌بینند. با داشتن ذهنیت مثبت، می‌توانید بر شک و تردید خود غلبه کنید، ریسک کنید و فرصت‌ها را در آغوش بکشید.


3. یادگیری مادام‌العمر و خودسازی

افراد ثروتمند می‌دانند که یادگیری هرگز نباید متوقف شود؛ آن‌ها روی توسعه شخصی سرمایه‌گذاری می‌کنند. خواه خواندن کتاب باشد یا شرکت در سمینارها یا دریافت راهنمایی از مربیان، همیشه باید دانش خود را گسترش دهید و مهارت‌های خود را پیشرفت بخشید. این تعهد به یادگیری به شما کمک می‌کند تا خود را با شرایط متغیر سازگار کنید و در دنیای رقابتی جلوتر بمانید.


4. ایجاد یک شبکه‌ی ارتباطی قوی

افراد ثروتمند برای روابط ارزش قائل هستند و فعالانه یک شبکه‌ی ارتباطی قوی ایجاد می‌کنند. اطراف خود را با افراد همفکری احاطه کنید که الهام‌بخش هستند و شما را برای رشد به چالش می‌کشند. با ارتباط با افراد موفق، بینش‌ها، فرصت‌ها و مشارکت‌های ارزشمندی به دست می‌آورید. ساختن شبکه‌ی ارتباطی به ارتباطات تجاری محدود نمی‌شود؛ بلکه شامل روابط شخصی که پشتیبانی و راهنمایی ارائه می‌دهند، نیز می‌شود.

 

ثروت


5. ریسک‌های هوشمندانه

در حالی که افراد فقیر اغلب از ریسک کردن اجتناب می‌کنند، ثروتمندان می‌دانند که ریسک‌های خوب می‌تواند به پاداش‌های بزرگ منجر شود. آنها فرصت‌ها را به دقت بررسی می‌کنند، نتایج احتمالی را ارزیابی می‌کنند و تصمیمات آگاهانه می‌گیرند. پذیرش ریسک‌های حساب‌شده می‌تواند درها را به روی سرمایه‌گذاری ها و احتمالات جدید باز کند که می‌تواند بر وضعیت مالی شما تأثیر زیادی بگذارد.


6. ایجاد درآمدهای چندگانه

افراد ثروتمند فقط به یک منبع درآمد متکی نیستند. آنها با ایجاد جریان‌های درآمدی متعدد، سبد مالی خود را متنوع می‌کنند که می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری در سهام، املاک، مشاغل یا سایر سرمایه‌گذاری‌های سودآور باشد. با تنوع بخشیدن به منابع درآمد خود، می‌توانید یک پشتوانه‌ی امن ایجاد کنید و پتانسیل ثروتمندسازی خود را بالا ببرید.

برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند.


7. اولویت‌بندی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری

افراد ثروتمند به اهمیت خرج کردن کمتر از درآمد و پس‌انداز مداوم بخشی از درآمد خود پی می‌برند. علاوه بر این، آنها به صورت استراتژیک پس‌انداز خود را برای تولید درآمد غیرفعال و رشد ثروت‌شان در طول زمان سرمایه‌گذاری می‌کنند. اولویت‌بندی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری شما را قادر می‌سازد به تدریج پایه‌های مالی خود را بسازید و در مسیر استقلال مالی تلاش کنید.


8. تمرین انضباط و به تاخیر انداختن پاداش

افراد ثروتمند در مقابل لذت‌های کوتاه مدت مقاومت می‌کنند. آنها درک می‌کنند که از خود گذشتگی‌های کوتاه‌مدت می‌تواند به پاداش‌های بلندمدت منجر شود. آن‌ها به جای اینکه بی‌پروا هزینه کنند، اهداف مالی خود را اولویت‌بندی می‌کنند و انتخاب‌هایی می‌کنند که با آرزوهایشان همسو باشد. با تمرین انضباط و به تأخیر انداختن لذت آنی، می‌توانید از بدهی‌های غیرضروری جلوگیری کنید و منابع خود را به ثروت‌‌اندوزی اختصاص دهید.


9. پیدا کردن راهنمای مالی حرفه‌ای

افراد ثروتمند می‌دانند که مشاوره‌ی تخصصی می‌تواند بینش‌ها و استراتژی‌های ارزشمندی برای بهینه‌سازی تصمیمات مالی آنها ارائه دهد. خواه استخدام یک برنامه‌ریز مالی باشد یا حسابدار یا مشاور سرمایه‌گذاری، افراد ثروتمند از تخصص متخصصان برای انتخاب آگاهانه و به حداکثر رساندن پتانسیل ثروت‌سازی خود استفاده می‌کنند.


10. داشتن وجدان کاری قوی

افراد ثروتمند دارای وجدان کاری قوی هستند که باعث موفقیت آن‌ها می‌شود. آنها مایلند زمان و تلاش لازم را برای رسیدن به اهداف خود صرف کنند. آن‌ها در کارهای مربوط به شغل‌ خود سنگ تمام می‌گذارند، اغلب ساعات طولانی کار می‌کنند و مسئولیت‌های اضافی را بر عهده می‌گیرند. این فداکاری آن‌ها را از کسانی که به حد متوسط رضایت می‌دهند، متمایز می‌کند. زیرا آنها متعهد به پیشرفت مداوم و عملکرد بیش از حد هستند.


 

پیشنهاد ما برای شما: پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید. پس دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، را از دست ندهید.



11. ایجاد و به کار گرفتن مهارت‌ها

افراد موفق روی توسعه‌ی مهارت‌های ارزشمندی سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌تواند مشاغل و سرمایه‌گذاری‌های تجاری آن‌ها را به جلو سوق دهد. آنها فعالانه به دنبال متخصصانی می‌گردند تا در انجام وظایف به آنها کمک کنند، به ویژه کارهایی که در آنها تخصص ندارند. افراد ثروتمند با ایجاد و به کار گرفتن مهارت‌های دیگران، برگ برنده را به دست می‌آورند، پتانسیل درآمد خود را افزایش می‌دهند و فرصت‌های بیشتری برای رشد و موفقیت ایجاد می‌کنند.


12. اعمال کنترل مالی

افراد ثروتمند بر عادات خرج کردن خود کنترل دارند، از خریدهای آنی اجتناب می‌کنند و در مورد نحوه‌ی تخصیص منابع خود آگاهانه تصمیم می‌گیرند. آنها بودجه‌ تنظیم می‌کنند، حواس‌شان به هزینه‌های‌شان است و اهداف مالی خود را اولویت‌بندی می‌کنند. از طریق نظم و انضباط مالی ثابت، می‌توانید پول خود را بطور مؤثر مدیریت کنید و انتخاب‌های مالی درستی داشته باشید.


13. ارزیابی و تعدیل مستمر استراتژی‌ها

افراد ثروتمند می‌دانند که موفقیت ثابت نیست. نیاز به ارزیابی مداوم و تعدیل استراتژی‌ها دارد. آن‌ها به طور منظم برنامه‌های مالی، سرمایه گذاری‌ها و کسب‌وکار‌های مخاطره‌آمیز خود را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که در مسیر رسیدن به اهدافشان هستند. با ارزیابی فعالانه‌ی استراتژی‌های خود، می‌توانید زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید، فرصت‌های جدید را غنیمت بشمارید و با شرایط متغیر بازار سازگار شوید.

 


14. پذیرش شکست به عنوان یک فرصت یادگیری

افراد مرفه به شکست به عنوان فرصتی برای یادگیری نگاه میکنند. آن‌ها درک می‌کنند که شکست‌ها گام‌هایی به سوی موفقیت هستند و از آن‌ها به عنوان درس‌های ارزشمند استفاده می‌کنند. آن‌ها به جای اینکه از شکست‌ها دلسرد شوند، اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند، از آنها درس می‌گیرند و از دانش جدید برای اصلاح رویکردهای خود استفاده می‌کنند. این طرز فکر انعطاف‌پذیری و رشد، افراد ثروتمند را قادر می‌سازد بر چالش‌ها غلبه کنند و در نهایت به اهداف خود برسند.


15. سخاوت و بخشش

افراد ثروتمند فعالانه در امور بشردوستانه شرکت می‌کنند و در اهدافی که به آن‌ها اعتقاد دارند مشارکت می‌کنند. آن‌ها با سخاوت، نه تنها تأثیر مثبتی بر زندگی دیگران می‌گذارند، بلکه احساس رضایت و هدف را نیز تجربه می‌کنند. همچنین بخشیدن یک چرخه‌ی مثبت فراوانی ایجاد می کند، زیرا آن‌ها می‌دانند که ثروت فقط برای نفع شخصی نیست، بلکه برای ایجاد تغییر در جهان است.

برای یادگیری باورهای ثروت‌ساز، ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی و دستیابی به ثروت پایدار، "دوره‌ی هوش هیجانی مالی «Money EQ»" (کلیک کنید)، بسیار مفید خواهد بود که توسط مجموعه‌ی رویال مایند ترجمه و تهیه شده است


16. باخبر ماندن و سازگار شدن با روند بازار

افراد ثروتمند از روندهای بازار، تحولات اقتصادی و فرصت‌های نوظهور با‌خبر می‌مانند. آنها فعالانه از طریق منابع مختلف، از جمله خبرگزاری‌های معتبر، نشریات مالی و گزارش‌های صنعتی به دنبال اطلاعات هستند. آن‌ها با مطلع ماندن می‌توانند تصمیمات به موقع بگیرند، روندهای سودآور را شناسایی کنند و استراتژی‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.


17. هرگز از رؤیاپردازی و تعیین اهداف جدید دست نکشید

افراد ثروتمند هرگز از رؤیاپردازی و تعیین اهداف جدید دست نمی‌کشند. آن‌ها دائماً خود را به چالش می‌کشند، اهداف جدید تعیین می‌کنند و برای رشد شخصی و حرفه‌ای تلاش می‌کنند. با رؤیاپردازی مداوم و تعیین اهداف جدید، می‌توانید انگیزه‌ی خود را حفظ کنید، پتانسیل کامل خود را آشکار کنید و زندگی سرشار از فراوانی و رضایت را خلق کنید.

حال سفر خود را به سمت موفقیت مالی آغاز کنید. مسیر موفقیت مالی شامل ترکیبی از طرز فکر، عادات و عملکردها است. هر عادت به عنوان یک پایه‌ی محکم در موفقیت مالی دخیل است. با اتخاذ 17 کار کلیدی که افراد ثروتمند انجام می‌دهند، می‌توانید پتانسیل خود را برای ثروت‌اندوزی نمایان کنید.

برای خلق و دستیابی به اهداف و خواسته‌های‌تان، "متود سیلوا" از "ویشن لاکیانی" (کلیک کنید)، که توسط تیم رویال‌مایند ترجمه و تهیه شده است، را به شما پیشنهاد می‌کنیم. متود سیلوا به شما کمک می کند رسالت و اهداف‌تان را در زندگی کشف کنید. متوجه دلیل و هدف حقیقی حضورتان در این سیاره می‌شوید و در مسیری قدم بر می‌دارید که هر ثانیه، هر روز و هر لحظه شما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند. پس این اثر فوق‌العاده را از دست ندهید.

 

- افراد ثروتمند چگونه از قدرت ذهن‌ برای ثروتمند شدن استفاده می‌کنند؟ 

انسان طوری طراحی شده است که بخواهد، نیاز داشته باشد و بیشتر بخواهد، و برای این آماده‌اند که آنچه را که می‌خواهند به دست آورند. اگر غیر از این بود زندگی هدفی نداشت. با این حال، بسیاری از ما از این واقعیت آگاه نیستیم. بنابراین ما نمی‌توانیم فرصت‌هایی که در هر لحظه از زندگیمان می‌گذرند، تشخیص دهیم. اما می‌توانید این را در درون خود تغییر دهید. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به ندای درونمان گوش دهیم، آنگاه ذهن قدرتمندمان به ما نشان می‌دهد که چگونه این کارها را انجام دهیم. مراحل کار از این قرارند:

  • بدانید که چه آرزویی دارید: آنچه می‌خواهید اولین چیزی است که باید از آن آگاه باشید. به خواسته‌های خود گوش دهید، باید هدفی در خواسته‌ی شما وجود داشته باشد. فارغ از این که در ابتدا چقدر غیرممکن به نظر می‌رسد، رؤیاهای بزرگ داشته باشید. احساسات شما باید به هر چیزی که می‌خواهید متصل شود.

  • وضوح دید داشته باشید: همه‌ی چیزهایی را که می‌خواهید، بنویسید. این مرحله لازم است. اگر چیزها را یادداشت نکنید، ممکن است ذهن‌تان در مسیر دستیابی به نتایج تغییر کند و این خطرناک است. اگر به وضوح خواسته‌های‌تان اطمینان دارید و فکر می‌کنید نظرتان را تغییر نمی‌دهید، باید از این مرحله بگذرید.

  • هر روز حداقل دو بار خواسته‌های‌تان را با صدای بلند بخوانید: وقتی که از خواب بیدار می‌شوید و وقتی که به رخت‌خواب می‌روید. در حین خواندن، حتماً تجسم کنید. تصاویر ذهنی روشنی از اینکه وقتی به چیزهایی که می‌خواهید دست یافته‌اید، چگونه خواهد بود، ایجاد کنید. اجازه دهید ذهن شما به رؤیاهای‌تان وارد شود. لذت و شادی را از داشتن چیزهایی که می‌خواهید احساس کنید.

  • شکرگزاری کنید: از همه‌ی چیزهایی که در حال حاضر دارید و همه چیزهایی که پس از دستیابی به آنها خواهید داشت، سپاسگزار (کلیک کنید)، باشید. این مرحله مهمترین مرحله است. هنگامی که احساس شکرگزاری را برای چیزهایی که در حال حاضر دارید شروع کردید، ذهن‌تان پتانسیل آن چیزها را تشخیص می‌دهد و راهی برای استفاده از آن‌ها به عنوان ابزاری برای ایجاد آینده‌ی خود پیدا می‌کند. شکرگزاری پلی بین واقعیت فعلی و واقعیت آینده‌ی شما ایجاد می‌کند.

  • اولین قدم را بردارید: در این مرحله، ذهن شما شروع به طرح ایده‌هایی در مورد چگونگی رسیدن به خواسته‌های آینده‌تان می‌کند. وقتی این اتفاق افتاد، بر اساس ایمان عمل کنید. خودتان را باور داشته باشید. شک نکنید. ممکن است موانعی سر راه‌تان ظاهر شوند، اما باید باور داشته باشید که توانایی عبور از آن موانع یا دور زدن آن‌ها را دارید. اکنون وقت خود را با فکر کردن به موانع آینده تلف نکنید. این مرحله‌ای است که اکثر افراد در آن شکست می‌خورند. آن‌ها ایده‌های باشکوهی دارند، اما در انجامشان شکست می‌خورند.

  • چیزها را به زندگی‌تان پیوند بزنید: هر چیزی که در زندگی‌تان می‌خواهید، به خودتان نگاه کنید و آن چیز را به شخصیت‌تان، به چیزهایی که دوست دارید پیوند بزنید. هدف تعیین کنید. به اهداف‌تان عمل کنید، همین امروز. هر چه قوی‌تر با سایر انرژی‌های مثبت در زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید، آن چیز جدید در زندگی شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 


پیشنهاد ما برای شما: اگر به دنبال تحقق اهداف خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم دوره‌ی فوق‌العاده "دوره‌ی جهش کوانتومی" اثر "برت گلدمن" (کلیک کنید)، که در سایت رویال‌مایند در اختیار شما قرار داده شده است، را از دست ندهید. این دوره، یک برنامه آنلاین است که به کمک آن و به واسطه قدرت تجسم پیشرفته، مرحله به مرحله جهان‌های موازی را کاوش کرده، با خود برتر و نسخه‌های مختلف‌تان ملاقات کرده و از آن‌ها در خصوص تحقق اهداف و خواسته‌های‌تان راهنمایی دریافت می‌کنید.


 

- سخن پایانی: 

به دست آوردن چیزهایی که می‌خواهید فقط رسیدن به چیزهای مادی نیست، بلکه رفتارهای جدید، شکستن رفتارهای قدیمی و تغییر سبک زندگی است. شما باید به وضوح آن‌ها را به خواسته‌ها... و نه فقط به آرزوهای‌تان وصل کنید. جشن بگیرید. وقتی از این راه روی خواسته‌های‌تان کار می‌کنید، موفقیت‌های کوچکتری هم کسب می‌کنید. یادتان باشد برای موفقیت‌های کوچکتر هم جشن بگیرید. به خودتان جایزه بدهید و بیشتر سپاسگزار باشید که در مسیر رسیدن به اهداف‌تان هستید.

 


  • دیدگاه‌ها و نظرتان خود در مورد مطالب گفته شده را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

  • اگر مورد دیگری برای رسیدن به فراوانی و ثروت، به ذهن‌تان می‌رسد برایمان بنویسید.

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

 

 

عاداتی که افراد ثروتمند را از فقیر جدا می‌کند!

 

 

 

  • به نظر شما چه چیزی باعث شده که افراد فقیر مانند افراد ثروتمند، نتوانند پول به دست بیاورند؟

  • آیا هر کسی پتانسیل ثروتمند شدن را دارد؟

  • چه ویژگی‌هایی برای رسیدن به ثروت، نیاز است؟

 

در دنیای امروز بسیاری از افراد به دنبال موفقیت مالی هستند. عادات و رفتارهای خاصی وجود دارند که افراد ثروتمند را از افراد فقیر جدا می‌کنند. خبر خوب این است که هیچ وقت برای شروع تلاش برای موفقیت مالی دیر نیست. در هر سنی و هر مقطعی از زندگی که باشید، می‌توانید از اصول و عادات مورد بحث در این مقاله استفاده کنید. بیایید شروع کنیم.


1. تعیین اهداف و رؤیاهای واضح

افراد ثروتمند اهداف و رؤیاهای واضح دارند. شما به یک چشم‌انداز برای زندگی خود نیاز دارید و باید برای رسیدن به آن مصمم باشید. آن‌ها اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را تعیین می‌کنند که به عنوان نقشه‌ای برای موفقیت مالی عمل می‌کنند. تعیین اهداف و تلاش برای رسیدن به آن‌ها به پیشرفت و غلبه بر موانع کمک می‌کند.

اکهارت تل به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین رهبران معنوی دنیای امروز شناخته می‌شود. "اکهارت تل" در "دوره آفرینش رؤیاها" (کلیک کنید)، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان با تغییر حالت آگاهی، شرایط بیرونی را تغییر داد. یاد می‌گیرید که چطور از اعماق وجودتان و با قدرتی نشأت گرفته از هوش خلاق کائنات، اهداف و خواسته‌های‌تان را خلق کنید.


2. حفظ نگرش مثبت

افراد ثروتمند قدرت تفکر مثبت را درک می‌کنند. آن‌ها به خود ایمان دارند و ذهنیتی دارند که بر بیشتر داشتن به جای کمتر داشتن، تمرکز دارد. آن‌ها با نگرش مثبت، وقتی دیگران مشکلات را می‌بینند، آن‌ها فرصت ها را می‌بینند. با داشتن ذهنیت مثبت، می‌توانید بر شک و تردید خود غلبه کنید، ریسک کنید و فرصت‌ها را در آغوش بکشید.


3. یادگیری مادام‌العمر و خودسازی

افراد ثروتمند می‌دانند که یادگیری هرگز نباید متوقف شود؛ آن‌ها روی توسعه شخصی سرمایه‌گذاری می‌کنند. خواه خواندن کتاب باشد یا شرکت در سمینارها یا دریافت راهنمایی از مربیان، همیشه باید دانش خود را گسترش دهید و مهارت‌های خود را پیشرفت بخشید. این تعهد به یادگیری به شما کمک می‌کند تا خود را با شرایط متغیر سازگار کنید و در دنیای رقابتی جلوتر بمانید.


4. ایجاد یک شبکه‌ی ارتباطی قوی

افراد ثروتمند برای روابط ارزش قائل هستند و فعالانه یک شبکه‌ی ارتباطی قوی ایجاد می‌کنند. اطراف خود را با افراد همفکری احاطه کنید که الهام‌بخش هستند و شما را برای رشد به چالش می‌کشند. با ارتباط با افراد موفق، بینش‌ها، فرصت‌ها و مشارکت‌های ارزشمندی به دست می‌آورید. ساختن شبکه‌ی ارتباطی به ارتباطات تجاری محدود نمی‌شود؛ بلکه شامل روابط شخصی که پشتیبانی و راهنمایی ارائه می‌دهند، نیز می‌شود.

 

ثروت


5. ریسک‌های هوشمندانه

در حالی که افراد فقیر اغلب از ریسک کردن اجتناب می‌کنند، ثروتمندان می‌دانند که ریسک‌های خوب می‌تواند به پاداش‌های بزرگ منجر شود. آنها فرصت‌ها را به دقت بررسی می‌کنند، نتایج احتمالی را ارزیابی می‌کنند و تصمیمات آگاهانه می‌گیرند. پذیرش ریسک‌های حساب‌شده می‌تواند درها را به روی سرمایه‌گذاری ها و احتمالات جدید باز کند که می‌تواند بر وضعیت مالی شما تأثیر زیادی بگذارد.


6. ایجاد درآمدهای چندگانه

افراد ثروتمند فقط به یک منبع درآمد متکی نیستند. آنها با ایجاد جریان‌های درآمدی متعدد، سبد مالی خود را متنوع می‌کنند که می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری در سهام، املاک، مشاغل یا سایر سرمایه‌گذاری‌های سودآور باشد. با تنوع بخشیدن به منابع درآمد خود، می‌توانید یک پشتوانه‌ی امن ایجاد کنید و پتانسیل ثروتمندسازی خود را بالا ببرید.

برای دستیابی به ثروت، بهبود وضعیت مالی و ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی پیشنهاد ما به شما دوره‌ی فوق‌العاده "میراث باب پراکتور" (کلیک کنید)، می‌باشد. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند.


7. اولویت‌بندی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری

افراد ثروتمند به اهمیت خرج کردن کمتر از درآمد و پس‌انداز مداوم بخشی از درآمد خود پی می‌برند. علاوه بر این، آنها به صورت استراتژیک پس‌انداز خود را برای تولید درآمد غیرفعال و رشد ثروت‌شان در طول زمان سرمایه‌گذاری می‌کنند. اولویت‌بندی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری شما را قادر می‌سازد به تدریج پایه‌های مالی خود را بسازید و در مسیر استقلال مالی تلاش کنید.


8. تمرین انضباط و به تاخیر انداختن پاداش

افراد ثروتمند در مقابل لذت‌های کوتاه مدت مقاومت می‌کنند. آنها درک می‌کنند که از خود گذشتگی‌های کوتاه‌مدت می‌تواند به پاداش‌های بلندمدت منجر شود. آن‌ها به جای اینکه بی‌پروا هزینه کنند، اهداف مالی خود را اولویت‌بندی می‌کنند و انتخاب‌هایی می‌کنند که با آرزوهایشان همسو باشد. با تمرین انضباط و به تأخیر انداختن لذت آنی، می‌توانید از بدهی‌های غیرضروری جلوگیری کنید و منابع خود را به ثروت‌‌اندوزی اختصاص دهید.


9. پیدا کردن راهنمای مالی حرفه‌ای

افراد ثروتمند می‌دانند که مشاوره‌ی تخصصی می‌تواند بینش‌ها و استراتژی‌های ارزشمندی برای بهینه‌سازی تصمیمات مالی آنها ارائه دهد. خواه استخدام یک برنامه‌ریز مالی باشد یا حسابدار یا مشاور سرمایه‌گذاری، افراد ثروتمند از تخصص متخصصان برای انتخاب آگاهانه و به حداکثر رساندن پتانسیل ثروت‌سازی خود استفاده می‌کنند.


10. داشتن وجدان کاری قوی

افراد ثروتمند دارای وجدان کاری قوی هستند که باعث موفقیت آن‌ها می‌شود. آنها مایلند زمان و تلاش لازم را برای رسیدن به اهداف خود صرف کنند. آن‌ها در کارهای مربوط به شغل‌ خود سنگ تمام می‌گذارند، اغلب ساعات طولانی کار می‌کنند و مسئولیت‌های اضافی را بر عهده می‌گیرند. این فداکاری آن‌ها را از کسانی که به حد متوسط رضایت می‌دهند، متمایز می‌کند. زیرا آنها متعهد به پیشرفت مداوم و عملکرد بیش از حد هستند.


 

پیشنهاد ما برای شما: پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید. پس دوره فوق‌العاده "برنده شدن در بازی پول" اثر "جان آساراف" (کلیک کنید)، را از دست ندهید.



11. ایجاد و به کار گرفتن مهارت‌ها

افراد موفق روی توسعه‌ی مهارت‌های ارزشمندی سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌تواند مشاغل و سرمایه‌گذاری‌های تجاری آن‌ها را به جلو سوق دهد. آنها فعالانه به دنبال متخصصانی می‌گردند تا در انجام وظایف به آنها کمک کنند، به ویژه کارهایی که در آنها تخصص ندارند. افراد ثروتمند با ایجاد و به کار گرفتن مهارت‌های دیگران، برگ برنده را به دست می‌آورند، پتانسیل درآمد خود را افزایش می‌دهند و فرصت‌های بیشتری برای رشد و موفقیت ایجاد می‌کنند.


12. اعمال کنترل مالی

افراد ثروتمند بر عادات خرج کردن خود کنترل دارند، از خریدهای آنی اجتناب می‌کنند و در مورد نحوه‌ی تخصیص منابع خود آگاهانه تصمیم می‌گیرند. آنها بودجه‌ تنظیم می‌کنند، حواس‌شان به هزینه‌های‌شان است و اهداف مالی خود را اولویت‌بندی می‌کنند. از طریق نظم و انضباط مالی ثابت، می‌توانید پول خود را بطور مؤثر مدیریت کنید و انتخاب‌های مالی درستی داشته باشید.


13. ارزیابی و تعدیل مستمر استراتژی‌ها

افراد ثروتمند می‌دانند که موفقیت ثابت نیست. نیاز به ارزیابی مداوم و تعدیل استراتژی‌ها دارد. آن‌ها به طور منظم برنامه‌های مالی، سرمایه گذاری‌ها و کسب‌وکار‌های مخاطره‌آمیز خود را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که در مسیر رسیدن به اهدافشان هستند. با ارزیابی فعالانه‌ی استراتژی‌های خود، می‌توانید زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید، فرصت‌های جدید را غنیمت بشمارید و با شرایط متغیر بازار سازگار شوید.

 


14. پذیرش شکست به عنوان یک فرصت یادگیری

افراد مرفه به شکست به عنوان فرصتی برای یادگیری نگاه میکنند. آن‌ها درک می‌کنند که شکست‌ها گام‌هایی به سوی موفقیت هستند و از آن‌ها به عنوان درس‌های ارزشمند استفاده می‌کنند. آن‌ها به جای اینکه از شکست‌ها دلسرد شوند، اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند، از آنها درس می‌گیرند و از دانش جدید برای اصلاح رویکردهای خود استفاده می‌کنند. این طرز فکر انعطاف‌پذیری و رشد، افراد ثروتمند را قادر می‌سازد بر چالش‌ها غلبه کنند و در نهایت به اهداف خود برسند.


15. سخاوت و بخشش

افراد ثروتمند فعالانه در امور بشردوستانه شرکت می‌کنند و در اهدافی که به آن‌ها اعتقاد دارند مشارکت می‌کنند. آن‌ها با سخاوت، نه تنها تأثیر مثبتی بر زندگی دیگران می‌گذارند، بلکه احساس رضایت و هدف را نیز تجربه می‌کنند. همچنین بخشیدن یک چرخه‌ی مثبت فراوانی ایجاد می کند، زیرا آن‌ها می‌دانند که ثروت فقط برای نفع شخصی نیست، بلکه برای ایجاد تغییر در جهان است.

برای یادگیری باورهای ثروت‌ساز، ایجاد ذهنیت رفاه و فراوانی و دستیابی به ثروت پایدار، "دوره‌ی هوش هیجانی مالی «Money EQ»" (کلیک کنید)، بسیار مفید خواهد بود که توسط مجموعه‌ی رویال مایند ترجمه و تهیه شده است


16. باخبر ماندن و سازگار شدن با روند بازار

افراد ثروتمند از روندهای بازار، تحولات اقتصادی و فرصت‌های نوظهور با‌خبر می‌مانند. آنها فعالانه از طریق منابع مختلف، از جمله خبرگزاری‌های معتبر، نشریات مالی و گزارش‌های صنعتی به دنبال اطلاعات هستند. آن‌ها با مطلع ماندن می‌توانند تصمیمات به موقع بگیرند، روندهای سودآور را شناسایی کنند و استراتژی‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.


17. هرگز از رؤیاپردازی و تعیین اهداف جدید دست نکشید

افراد ثروتمند هرگز از رؤیاپردازی و تعیین اهداف جدید دست نمی‌کشند. آن‌ها دائماً خود را به چالش می‌کشند، اهداف جدید تعیین می‌کنند و برای رشد شخصی و حرفه‌ای تلاش می‌کنند. با رؤیاپردازی مداوم و تعیین اهداف جدید، می‌توانید انگیزه‌ی خود را حفظ کنید، پتانسیل کامل خود را آشکار کنید و زندگی سرشار از فراوانی و رضایت را خلق کنید.

حال سفر خود را به سمت موفقیت مالی آغاز کنید. مسیر موفقیت مالی شامل ترکیبی از طرز فکر، عادات و عملکردها است. هر عادت به عنوان یک پایه‌ی محکم در موفقیت مالی دخیل است. با اتخاذ 17 کار کلیدی که افراد ثروتمند انجام می‌دهند، می‌توانید پتانسیل خود را برای ثروت‌اندوزی نمایان کنید.

برای خلق و دستیابی به اهداف و خواسته‌های‌تان، "متود سیلوا" از "ویشن لاکیانی" (کلیک کنید)، که توسط تیم رویال‌مایند ترجمه و تهیه شده است، را به شما پیشنهاد می‌کنیم. متود سیلوا به شما کمک می کند رسالت و اهداف‌تان را در زندگی کشف کنید. متوجه دلیل و هدف حقیقی حضورتان در این سیاره می‌شوید و در مسیری قدم بر می‌دارید که هر ثانیه، هر روز و هر لحظه شما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند. پس این اثر فوق‌العاده را از دست ندهید.

 

- افراد ثروتمند چگونه از قدرت ذهن‌ برای ثروتمند شدن استفاده می‌کنند؟ 

انسان طوری طراحی شده است که بخواهد، نیاز داشته باشد و بیشتر بخواهد، و برای این آماده‌اند که آنچه را که می‌خواهند به دست آورند. اگر غیر از این بود زندگی هدفی نداشت. با این حال، بسیاری از ما از این واقعیت آگاه نیستیم. بنابراین ما نمی‌توانیم فرصت‌هایی که در هر لحظه از زندگیمان می‌گذرند، تشخیص دهیم. اما می‌توانید این را در درون خود تغییر دهید. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به ندای درونمان گوش دهیم، آنگاه ذهن قدرتمندمان به ما نشان می‌دهد که چگونه این کارها را انجام دهیم. مراحل کار از این قرارند:

  • بدانید که چه آرزویی دارید: آنچه می‌خواهید اولین چیزی است که باید از آن آگاه باشید. به خواسته‌های خود گوش دهید، باید هدفی در خواسته‌ی شما وجود داشته باشد. فارغ از این که در ابتدا چقدر غیرممکن به نظر می‌رسد، رؤیاهای بزرگ داشته باشید. احساسات شما باید به هر چیزی که می‌خواهید متصل شود.

  • وضوح دید داشته باشید: همه‌ی چیزهایی را که می‌خواهید، بنویسید. این مرحله لازم است. اگر چیزها را یادداشت نکنید، ممکن است ذهن‌تان در مسیر دستیابی به نتایج تغییر کند و این خطرناک است. اگر به وضوح خواسته‌های‌تان اطمینان دارید و فکر می‌کنید نظرتان را تغییر نمی‌دهید، باید از این مرحله بگذرید.

  • هر روز حداقل دو بار خواسته‌های‌تان را با صدای بلند بخوانید: وقتی که از خواب بیدار می‌شوید و وقتی که به رخت‌خواب می‌روید. در حین خواندن، حتماً تجسم کنید. تصاویر ذهنی روشنی از اینکه وقتی به چیزهایی که می‌خواهید دست یافته‌اید، چگونه خواهد بود، ایجاد کنید. اجازه دهید ذهن شما به رؤیاهای‌تان وارد شود. لذت و شادی را از داشتن چیزهایی که می‌خواهید احساس کنید.

  • شکرگزاری کنید: از همه‌ی چیزهایی که در حال حاضر دارید و همه چیزهایی که پس از دستیابی به آنها خواهید داشت، سپاسگزار (کلیک کنید)، باشید. این مرحله مهمترین مرحله است. هنگامی که احساس شکرگزاری را برای چیزهایی که در حال حاضر دارید شروع کردید، ذهن‌تان پتانسیل آن چیزها را تشخیص می‌دهد و راهی برای استفاده از آن‌ها به عنوان ابزاری برای ایجاد آینده‌ی خود پیدا می‌کند. شکرگزاری پلی بین واقعیت فعلی و واقعیت آینده‌ی شما ایجاد می‌کند.

  • اولین قدم را بردارید: در این مرحله، ذهن شما شروع به طرح ایده‌هایی در مورد چگونگی رسیدن به خواسته‌های آینده‌تان می‌کند. وقتی این اتفاق افتاد، بر اساس ایمان عمل کنید. خودتان را باور داشته باشید. شک نکنید. ممکن است موانعی سر راه‌تان ظاهر شوند، اما باید باور داشته باشید که توانایی عبور از آن موانع یا دور زدن آن‌ها را دارید. اکنون وقت خود را با فکر کردن به موانع آینده تلف نکنید. این مرحله‌ای است که اکثر افراد در آن شکست می‌خورند. آن‌ها ایده‌های باشکوهی دارند، اما در انجامشان شکست می‌خورند.

  • چیزها را به زندگی‌تان پیوند بزنید: هر چیزی که در زندگی‌تان می‌خواهید، به خودتان نگاه کنید و آن چیز را به شخصیت‌تان، به چیزهایی که دوست دارید پیوند بزنید. هدف تعیین کنید. به اهداف‌تان عمل کنید، همین امروز. هر چه قوی‌تر با سایر انرژی‌های مثبت در زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید، آن چیز جدید در زندگی شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 


پیشنهاد ما برای شما: اگر به دنبال تحقق اهداف خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم دوره‌ی فوق‌العاده "دوره‌ی جهش کوانتومی" اثر "برت گلدمن" (کلیک کنید)، که در سایت رویال‌مایند در اختیار شما قرار داده شده است، را از دست ندهید. این دوره، یک برنامه آنلاین است که به کمک آن و به واسطه قدرت تجسم پیشرفته، مرحله به مرحله جهان‌های موازی را کاوش کرده، با خود برتر و نسخه‌های مختلف‌تان ملاقات کرده و از آن‌ها در خصوص تحقق اهداف و خواسته‌های‌تان راهنمایی دریافت می‌کنید.


 

- سخن پایانی: 

به دست آوردن چیزهایی که می‌خواهید فقط رسیدن به چیزهای مادی نیست، بلکه رفتارهای جدید، شکستن رفتارهای قدیمی و تغییر سبک زندگی است. شما باید به وضوح آن‌ها را به خواسته‌ها... و نه فقط به آرزوهای‌تان وصل کنید. جشن بگیرید. وقتی از این راه روی خواسته‌های‌تان کار می‌کنید، موفقیت‌های کوچکتری هم کسب می‌کنید. یادتان باشد برای موفقیت‌های کوچکتر هم جشن بگیرید. به خودتان جایزه بدهید و بیشتر سپاسگزار باشید که در مسیر رسیدن به اهداف‌تان هستید.

 


  • دیدگاه‌ها و نظرتان خود در مورد مطالب گفته شده را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

  • اگر مورد دیگری برای رسیدن به فراوانی و ثروت، به ذهن‌تان می‌رسد برایمان بنویسید.

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام