7 رنگ چاکرا و معانی آن‌ها!

زمان مطالعه :20 دقیقه

چکیده این مطلب : نتیجه می‌گیریم که تمام چاکراهای بدن شما باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانید زندگی خود را به بهترین شکل پیش ببرید. اگر یکی از آنها از تعادل خارج شود، می‌تواند بقیه را نیز از تعادل خارج کند. یادگیری ارتباط رنگ‌ها با چاکراهای مربوطه می‌تواند به شما کمک کند تکنیک‌های تصویرسازی را بهتر انجام دهید، که این امر باعث می‌شود بتوانید همه چیز را به خوبی پیش ببرید. علاوه بر این، اگر متوجه شدید که روز چندان خوبی نداشته‌اید، ممکن است تصمیم بگیرید که کمد لباس خود را روی یک رنگ چاکرای خاص متمرکز کنید. حتی می‌توانید از این تکنیک‌ها برای تزئین یک اتاق یا کل خانه‌ی خود استفاده کنید. با مرتبط کردن رنگ‌ها با چاکراهای خود، می‌توانید یاد بگیرید که متعادل‌تر شوید و از زندگی شادتر و سالم‌تری لذت ببرید.

 

 

7 رنگ چاکرا و معانی آن‌ها!
 

 

  • به نظر شما دانستن رنگ چاکراهای بدن چه فایده‌ای برای ما دارد؟

  • آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که، رنگ چاکراها از چه طریقی به ما کمک می‌کنند؟

  • تا چه حد در مورد معنای رنگ‌ها و ارتباط آن‌ها با هفت چاکرای بدن‌تان، می‌دانید؟

 

- چاکراها چه هستند؟

یکی از دلایلی که گاهی اوقات افراد در چاکراها دچار مشکل می‌شوند، این است که این موضوع به گونه‌ای توضیح داده نمی‌شود که برای کسی که اولین بار است در مورد آن می‌شنود، منطقی باشد. به همین ترتیب، باور برخی توضیحات برای افراد شکاک‌تر می‌تواند بسیار دشوار باشد. به طور خلاصه، موضوع چاکراها گاهی اوقات ممکن است در نهایت شبیه یک رمان خیالی به نظر برسد، نه بخشی کاربردی از بدن انسان.

مطمئن باشید، هیچ چیز عرفانی در مورد چاکراها وجود ندارد. در واقع، همه چیز در کسب کردن، ذخیره و رهاسازی انرژی که در درون هر یک از ما است، خلاصه می‌شود. مهم‌تر از آن، این چاکراها تأثیر مستقیمی بر سلامت روحی و جسمی شما دارند. با در نظر گرفتن برخی از توضیحات موجود، جای تعجب نیست که برخی افراد معمولاً قبل از اینکه واقعاً اطلاعاتی کسب کنند به آن فکر نکنند. با توجه به این واقعیت، ممکن است بخواهید در مورد چاکراها به روش زیر فکر کنید.

چاکراها اساساً مراکز انرژی شما هستند. شما پیشاپیش می‌دانید که بدن شما دارای انرژی است که در آن جریان دارد. این را می‌توان از طریق کنترل پزشکی روی قلب، مغز و سایر عضلات در سراسر بدن برای بدبین‌ترین فرد زنده ثابت کرد. وقتی قلب شما می‌تپد، به این دلیل این کار را انجام می‌دهد که یک تکانه‌ی الکتریکی ایجاد می‌شود که به آن می‌گوید منقبض شود. این فعالیت الکتریکی را می‌توان با استفاده از تجهیزات پزشکی اندازه‌گیری کرد.

به همین ترتیب، تکانه‌های الکتریکی ایجاد شده توسط الگوهای امواج مغزی را می‌توان در حین حرکت آن تکانه‌ها از مغز به قسمت‌های مختلف بدن تحت نظر گرفت. وقتی دست یا پای خود را حرکت می‌دهید، به این دلیل است که تکانه‌های الکتریکی از مغز شما منشأ می‌گیرند که به عضلات مربوطه می‌گویند حرکت کنند. این‌ها حقایقی هستند که بدون تردید قابل اثبات‌اند.

حالا به چاکراهای خود فکر کنید. هر یک از آنها به عنوان یک مرکز انرژی عمل می‌کند، فضایی که انرژی را به طور مداوم هم دریافت و هم ارسال می‌کند. البته، هر چاکرا با بخش خاصی از بدن در ارتباط است که به سلامت جسمانی شما مربوط می‌شود. به همین ترتیب، هر یک از هفت چاکرا با ویژگی‌های سلامت عاطفی یا روانی خاصی مرتبط است. (مراقبه یا مدیتیشن فعالیتی است که در آن از تکنیک‌های خاصی مانند ذهن‌آگاهی برای آموزش و تربیت توجه و هشیاری استفاده می‌شود و ماحصل آن رسیدن به یک حالت ذهنی و عاطفی آرام و پایدار است. برای شروع می‌توانید از دوره‌ی پیشرفته‌ی "دانداپانی" (کلیک کنید)، که در سایت رویال‌مایند قرار دارد، استفاده کنید).

بسته به اینکه هر چاکرا باز یا مسدود شده باشد یا خیر، ممکن است مشکلات عاطفی مربوط به آن و همچنین علائم فیزیکی را تجربه کنید. شاید این مطالب در حال حاضر گیج‌کننده به نظر برسند، اما مطمئن باشید آن‌ها را درک خواهید کرد، زیرا هر یک از هفت چاکرا با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است. همزمان، شما این فرصت را خواهید داشت که اطلاعات بیشتری در مورد رنگ مربوط به هر چاکرا و این که چطور آن اطلاعات در زندگی روزمره‌ی شما نقش دارند، بیاموزید.


- رنگ‌های مختلف چاکرا و معانی آن‌ها:

  •  چاکرای تاج (ساهاسرارا) - رنگ بنفش
  •  چاکرای چشم سوم (آجنا) - رنگ نیلی
  •  چاکرای گلو (ویشودا) - رنگ آبی
  •  چاکرای قلب (آناهاتا) - رنگ سبز
  •  چاکرای شبکه خورشیدی (مانیپورا) - رنگ زرد
  •  چاکرای خاجی  (سوادهیستانا) - رنگ نارنجی
  •  چاکرای ریشه (مولادهارا) - رنگ قرمز

 

چاکرای تاج (ساهاسرارا) - رنگ بنفش

• نماد: دانش، آگاهی، احساس رضایت، معنویت

• مکان: درست بالای سر

• رنگ: بنفش، ارغوانی، سفید

احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند فرق سر. دقیقاً به همین ترتیب، چاکرای تاج (کلیک کنید)، درست بالای سر شما قرار دارد. اگر دست خود را فقط چند اینچ بالای سر خود قرار دهید، احتمالاً می‌توانید مقدار مشخصی انرژی را احساس کنید. ممکن است احساس کنید که انگشتان‌تان در حال گزگز شدن هستند یا اینکه بار خفیفی از الکتریسیته‌ی ساکن در آن ناحیه وجود دارد. این انرژی است که از چاکرای تاج شما می‌آید.

سال‌هاست افراد چاکرای تاج را با خودآگاهی بیشتر مرتبط می‌دانند. در واقع چاکرای تاج بیشتر به روح و موضوعات معنوی مربوط می‌شود. افرادی که چاکرای تاج رشد‌یافته و کاملاً باز دارند، معمولاً افراد معنوی‌تر و عاقل‌تری هستند. آن‌ها معمولاً زمان بیشتری را صرف تمرکز بر چیزهایی با معنای عمیق‌تر می‌کنند و زمان کمتری را صرف فکر کردن در مورد چیزهای سطحی‌تر می‌کنند. به طور خلاصه، کسانی که چاکراهای تاج خوبی دارند، زمان بیش‌تری را صرف فکر کردن در مورد مسائل معنوی می‌کنند تا اینکه شام چه چیزی بخورند یا چقدر پول در بانک دارند. به این ترتیب، آن‌ها اغلب از نظر روحی افراد کامل‌تری هستند.

 

- چه رنگی با چاکرای تاج مرتبط است و چرا؟

رنگ‌هایی که اغلب با چاکرای تاج مرتبط هستند، بنفش، ارغوانی و سفید هستند. این ارتباط به دلایل متعددی ایجاد می‌شود. بارزترین آن این است که این‌ها رنگ‌هایی هستند که گاهی به چیزهایی با طبیعت معنوی اختصاص داده می‌شوند. از آنجایی که چاکرای تاج با روح و همه‌ی چیزهای معنوی سروکار دارد، منطقی است که این رنگ‌ها با آن مرتبط باشند.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

وقتی چاکرای تاج شما باز است، ممکن است یک ارتباط معنوی واقعی را احساس کنید که در مواقع دیگر احساس نمی‌کنید. هر فردی این ارتباطات معنوی را به گونه‌ای متفاوت تجربه می‌کند. برای برخی این ارتباط، بیشتر احساس کردن حضوری است که از خودتان بزرگ‌تر است. برخی دیگر بینش کسب می‌کنند. برخی دیگر چیزهایی را می‌بینند و می‌شنوند که هیچ کس در اطراف آنها نمی‌تواند ببیند و بشنود. برای برخی افراد هم، یک ارتباط معنوی واقعی یک تجربه‌ی تمام و کمال است که به سختی می‌توان آن را توصیف کرد. مهم است بدانید که بیشتر چاکراهای شما همیشه باز هستند (حداقل تا حدی)، اما چاکرای تاج فقط در لحظات خاصی باز است.

اصولاً برای رسیدن به این هدف، باید نوعی مراقبه (کلیک کنید)، انجام دهید. فرقی نمی‌کند که شامل یوگا، مراقبه یا دعا باشد، و یا صرفاً در سکوت بنشینید و به خودتان اجازه دهید از ذهن‌تان بیرون بیایید. آنچه مهم است این است که شما هر روز تمریناتی را انجام دهید که به باز کردن چاکرای تاج کمک می‌کنند تا بتوانید تجربیات معنوی الهی را داشته باشید که باعث رشد فردی می‌شوند.

 

کلید مراقبه، تمرکز بر چاکراهای بدن می‌باشد.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

گاهی اوقات، این چاکرا به طور کامل مسدود می‌شود. این می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. استرس بیش از حد، برنامه‌‌ی زمانی‌ای که به شما فرصت نمی‌دهد بر روی چیزی تمرکز کنید، به جز دویدن از یک قرار ملاقات به قرار ملاقات بعدی، بیماری جسمی یا درگیری با شخص دیگر، همگی می‌توانند تأثیر مضری بر چاکرای تاج شما داشته باشند.

اگر این چاکرا مسدود شده باشد، ممکن است نتوانید برای مدتی به صورت معنوی ارتباط برقرار کنید. اگر این کاری است که به طور معمول انجام می‌دهید، احتمالاً بلافاصله متوجه می‌شوید که مشکلی وجود دارد. اگر هنوز به آن حد نرسیده باشید، ممکن است به این سرعت متوجه آن نشوید. با این حال، باز هم ممکن است احساس کنید تا حدودی از اطرافیان خود جدا شده‌اید. حتی احتمال دارد در نتیجه‌ی از دست دادن این ارتباط معنوی، حتی به طور موقت، احساس افسردگی یا اضطراب کنید.

 

- چه چیز دیگری باید بدانید؟

باید به یاد داشته باشید که چاکرای تاج کمی با سایر چاکراهای بدن‌تان فرق دارد. به عنوان مثال، همانطور که قبلاً ذکر شد، این چاکرا همیشه باز نیست و شما باید به طور مداوم برای رشد جنبه‌ی معنوی خود تلاش کنید تا چاکرای تاج متعادل‌تری داشته باشید. در شش چاکرای بعدی بخش‌هایی هستند که در آن‌ها به فعالیت بیش از حد چاکرا خواهیم پرداخت، اما در مورد چاکرای تاج چنین چیزی را نمی‌بینید. از آنجایی که چاکرای تاج شبیه هیچ یک از چاکراهای دیگر نیست، ساختار این بخش نیز کمی متفاوت است.

 

چاکرای چشم سوم (آجنا) – رنگ نیلی

• نماد: شهود، روشن‌بینی، مراقبه، ایمان

• مکان: روی پیشانی، بین ابروها

• رنگ: نیلی، بنفش

گفته می‌شود چاکرای چشم سوم (کلیک کنید)، به شما کمک می‌کند، توانایی‌های روانی طبیعی خود را به دنیای اطراف خود وصل کنید. چنین تصور می‌شود که همه‌ی افراد با توانایی‌های روانی خاص خود متولد می‌شوند. مشکل این است که اکثر افراد کاری برای رشد آنها انجام نمی‌دهند و برخی دیگر حتی وجود چنین چیزی را باور نمی‌کنند. می‌توانید چاکرای چشم سوم خود را به عنوان قطعه‌ی گم شده‌ی پازل بین چاکرای تاج و بقیه بدن خود در نظر بگیرید. این چاکرا منبع شما برای رشد توانایی‌های روانی‌تان است. به این ترتیب، به شما این امکان را می‌دهد که از چاکرای تاج، یا ارتباط با روح خود و الوهیت، استفاده کنید تا با جنبه‌های عملی‌تر زندگی روزمره‌ی خود ارتباط برقرار کنید.

 

- چه رنگی با چاکرای چشم سوم مرتبط است و چرا؟

دو رنگ وجود دارند که معمولاً با چاکرای چشم سوم شما مرتبط‌اند، یکی بنفش و دیگری نیلی، رنگ آبی تیره. تصور می‌شود که هر دوی این رنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی خِرد معنوی هستند. در مورد رنگ نیلی، اعتقاد بر این است که بیشتر به ارتباط بین شما و جهان معنوی اطراف‌تان و همچنین نحوه‌ی استفاده از آن اطلاعات برای پیدا کردن مسیر خود در آن جهان مربوط می‌شود. 

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

هنگامی که چاکرای چشم سوم شما باز است، معمولاً بیشتر به شهود خود و کمتر به انواع دیگر اطلاعاتی که ممکن است به دست‌تان برسد، تکیه می‌کنید. این چاکرا روی پیشانی، بین ابروهای‌تان قرار دارد. اگر این چاکرا  کاملاً باز باشد به شما این امکان را می‌دهد که به طور مؤثرتری از مواهب معنوی خود استفاده کنید. بسته به این که آن مواهب چه هستند، ممکن است بتوانید قبل از این که اتفاقی رخ بدهد، وقوع آن را بفهمید. همچنین ممکن است از چاکرای چشم سوم خود استفاده کنید تا با شهود همدلانه اطرافیان‌تان را بهتر درک کنید.

کسانی که از موهبت همدلی برخوردارند، اغلب از چاکرای چشم سوم خود برای به دست آوردن درک بهتری از افکار، احساسات و انگیزه‌های واقعی یک فرد برای انجام کارها استفاده می‌کنند، نه اینکه صرفاً آنچه را که به آنها گفته می‌شود، باور کنند. به یاد داشته باشید، هر فردی دارای مواهب معنوی متفاوتی است و هر فردی آن مواهب را به طرزی خاص تجربه می‌کند. بسیار بعید است که شما دقیقاً همان چیزی را که شخص دیگری تجربه می‌کند، تجربه کنید. شما باید یاد بگیرید که به مواهب خود اعتماد کنید، نه اینکه دائماً همه چیز را زیر سؤال ببرید.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

در جنبه‌ی معنوی امور، چاکرای چشم سومِ مسدود‌ شده می‌تواند دسترسی به مواهب معنوی را برای شما بسیار دشوار کند. اگر همیشه قوه‌ی شهود خوبی داشته‌اید، ممکن است ناگهان متوجه شوید که دیگر نمی‌توانید بدون اطلاعات مشخصی که شما را در مسیر درست راهنمایی کند، واقعیت را نشر دهید. اما، چاکرای چشم سوم مسدود‌ شده فقط تا آنجا که به موهبت‌های معنوی شما مربوط می‌شود، بر شما تأثیر نمی‌گذارد.

در جنبه‌ی کاربردی‌تر، ممکن است یادگیری مطالب جدید برای شما دشوار شود، حتی اگر این نوع مطالب همیشه در گذشته برای‌تان آسان بوده است. همچنین ممکن است احساس کنید بیش از حد معمول فراموشکار شده‌اید یا نمی‌توانید چیزها را مانند گذشته به خاطر بیاورید. اگر همیشه در انجام کارها و تعهدات خود فردی جدی بوده‌اید و اکنون احساس می‌کنید به هم ریخته و آشفته هستید، ممکن است به این دلیل باشد که این چاکرا مسدود شده است.

 

- علائم فیزیکی:

تا آنجا که به بدن شما مربوط می‌شود، چاکرای چشم سومِ مسدود‌ شده می‌تواند باعث سردردهای شدید شود. همچنین ممکن است دچار سرگیجه شوید. افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند، اغلب متوجه می‌شوند که با مسدود شدن این چاکرا میگرن آن‌ها شدیدتر می‌شود. حتی کسانی که در گذشته هرگز از سردردهای میگرنی رنج نمی‌برند، ممکن است دچار سردرد شوند.

 

- جنبه‌ی عملی امور:

خوشبختانه، کارهایی هستند که انجام آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند این چاکرا را باز کنید و همزمان یاد بگیرید که آن را کنترل کنید. تمرین یوگا ایده‌آل است، زیرا به شما این توانایی را می‌دهد که یاد بگیرید چگونه روی تنفس‌تان تمرکز کنید تا چاکراهای خود و همچنین اضطراب و افسردگی را کنترل کنید. می‌توانید جواهراتی به رنگ نیلی یا بنفش بپوشید تا به شما در ارتباط بهتر با این چاکرا کمک کند. البته دعا و مراقبه همیشه مفید هستند. درست مانند چاکرای تاج، تجسم انرژی به رنگ بنفش یا نیلی که وارد چاکرای چشم سوم شما می‌شود، روشی مؤثر برای یادگیری باز کردن این چاکرا است.

همچنین می‌توانید یاد بگیرید که آن را دقیقاً به همان روش ببندید. این موضوع یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اما مراقبه و تصویرسازی منظم همراه با دعا می‌تواند به شما کمک کند تا این مهارت‌ها را بهتر توسعه دهید. اگر به آرامی پیش بروید و چیزی را به زور انجام ندهید، راحت‌تر می‌توانید مهارت‌هایی را که از قبل دارید توسعه دهید، بدون این که چیز دیگری را که ممکن است مسائل را پیچیده‌تر کند وارد ماجرا کنید.


چاکرای گلو (ویشودا) - رنگ آبی

• نماد: برقرای ارتباط، ابراز احساسات، خلاقیت، الهام

• مکان: پایین گلو تا چشم

•رنگ: آبی

چاکرای گلو (کلیک کنید)، یک میدان انرژی است که از پایین گلو تا چشمان شما امتداد دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این چاکرا مربوط به یادگیری نحوه‌ی برقراری ارتباط مؤثر است تا بتوانید نگرانی‌های خود را به درستی بیان کنید. این چاکرا احتمالاً یکی از مهم‌ترین مراکز انرژی در کل بدن است، با این حال یکی از مراکزی است که بیشتر اوقات مسدود می‌شود. هنگامی که راه آن بسته می‌شود، می‌تواند منجر به تعدادی مشکلات روحی و جسمی شود، که همه‌ی آنها در پاراگراف‌های بعدی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

 

- چه رنگی با چاکرای گلو مرتبط است و چرا؟

باز هم، رنگی که بیشتر با چاکرای گلو مرتبط است آبی است. ممکن است در ابتدا گیج‌ کننده به نظر برسد که نیلی اغلب با چاکرای چشم سوم و طیف دیگری از آبی با چاکرای گلو مرتبط است. اما وقتی متوجه می‌شوید که همه‌ی این مراکز انرژی به نحوی به هم متصل هستند، کمتر گیج‌‌ می‌شوید. اگر در یکی از آنها خللی ایجاد شود، معمولاً هم‌زمان روی همه‌ی چاکراهای دیگر یا مراکز انرژی تأثیر منفی می‌گذارد. وقتی به این فکر می‌کنید که توانایی شما در شفاف دیدن اوضاع و برقراری ارتباط شفاف چقدر به هم مرتبط هستند، همین دلیل کافی است برای این که رنگ این دو چاکرا تفاوت بسیار کمی با هم داشته باشند.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

وقتی چاکرای گلو باز است، معمولاً می‌توانید افکار و احساسات خود را به وضوح بیان کنید، بدون اینکه در این فرآیند بیش از حد احساساتی شوید. این بدان معنی است که شما احتمالاً صراحت بیشتری دارید و می‌توانید افکار خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که بتوانید در مورد چیزهایی که برای‌تان مهم هستند با آرامش و هوشمندی صحبت کنید. به طور خلاصه، شما می‌توانید احساسات خود را در مورد مسائل مهم، بدون از دست دادن خونسردی و گفتن چیزهایی که بعداً از آنها پشیمان شوید، منتقل کنید.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

وقتی این چاکرای خاص مسدود می‌شود، اغلب احساس می‌کنید صدای‌تان در نمی‌آید. ممکن است بتوانید بدون مشکل صحبت کنید، اما نمی‌توانید افکارتان را به گونه‌ای بیان کنید که به شما امکان بدهد احساسات خود را به اندازه‌ی کافی به دیگران منتقل کنید. ممکن است تپق بزنید و نتوانید به راحتی عبارات مناسب یا لحن صدای مناسب را پیدا کنید. در موارد شدید، ممکن است احساس کنید تقریباً هیچ کس شما را نمی‌بیند، گویی در مورد چیزهایی که برای‌تان مهم هستند، صدای‌تان در نمی‌آید. وقتی می‌بینید اتفاقی می‌افتد که شما را ناراحت می‌کند، بدون این که خودتان متوجه شوید، ممکن است از صحبت کردن امتناع کنید. بسیاری از افرادی که در گذشته مورد آزار قرار گرفته‌اند، چاکرای گلوی‌شان مسدود شده است.

به این ترتیب، برای آنها بسیار مشکل است که از خود دفاع کنند یا افکار و احساسات عمیق عاطفی را به طرزی مؤثر منتقل کنند. آنها ممکن است اصلاً چیزی نگویند یا بیش از حد احساساتی شوند و بدون بیان اینکه واقعاً در مورد چیزی چه احساسی دارند یا چرا چنین احساسی دارند فریاد بزنند.

 

- علائم فیزیکی:

افرادی که چاکرای گلوی مسدود‌ شده دارند، اغلب متوجه می‌شوند که گلو درد دارند. در حالی که اکثر افراد به دلیل سرماخوردگی یا انواع دیگری از عفونت های ویروسی یا باکتریایی دچار گلودرد می‌شوند، افراد مبتلا به چاکرای گلوی مسدود‌ شده، اغلب گلودرد دارند بدون اینکه بتوانند علت بیرونی آن را شناسایی کنند. همچنین ممکن است این افراد به طور دوره‌ای دچار گرفتگی صدا یا حتی لارنژیت می‌شوند.

چاکرای مسدود شده در این ناحیه نیز می‌تواند باعث مشکلات جسمی طولانی مدت شود. ممکن است مشکلات تیروئید یا سفتی شدید عضلانی در گردن خود را تجربه کنید که حتی می‌تواند به شانه‌های‌تان بزند. از آنجایی که به‌ دلیل ترس از قضاوت ناعادلانه، احساسات خود را به طور منظم بیان نمی‌کنید، ممکن است مشکلات فیزیکی مرتبط با استرس مزمن مانند فشار خون بالا، تپش قلب و سردردهای استرس‌زا را نیز تجربه کنید.

 

چاکرا


 

چاکرای قلب (آناهاتا) - رنگ سبز

• نماد: پذیرش، عشق، شفقت، یکرنگی

• مکان: مرکز قفسه سینه

• رنگ: سبز

چاکرای قلب (کلیک کنید)، در مرکز قفسه سینه قرار دارد و مرکزی است که در آن شدیدترین احساسات خود را احساس می‌کنید. افرادی که معمولاً بیش‌تر به جای فرآیندهای فکری مشخص بر اساس احساسات تصمیم‌گیری می‌کنند، معمولاً چاکرای قلب‌شان کاملاً فعال است. اگر قادرید تمام طیف احساسات را خیلی راحت احساس کنید، احتمالاً به این دلیل است که چاکرای قلب‌تان یکی از فعال‌ترین مراکز انرژی شماست.

 

- چه رنگی با چاکرای قلب مرتبط است و چرا؟

اگر فکر می‌کنید قرمز رنگ مرتبط با چاکرای قلب است، اشتباه می‌کنید. در واقعیت، رنگی که اغلب با این بزرگراه عاطفی همراه است رنگ سبز است. این واقعاً نباید تعجب‌آور باشد، به خصوص وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که سبز اغلب با زندگی و چیزی که دائماً در حال نو شدن است، مرتبط است. احساسات مثبت مانند عشق و شادی اغلب با نو شدن و همچنین با خود زندگی مرتبط هستند. تا زمانی که این چاکرای خاص با دیگر چاکراها، به ویژه چاکرای گلو، در تعادل باشد، حتی با احساساتی که معمولاً منفی به شمار می‌آیند، مانند خشم، می‌توان به شیوه‌ای مثبت برخورد کرد.

 

رنگ سبزِ مرتبط با چاکرای قلب، با احساسات مثبت مانند عشق و شادی،

  نو شدن و همچنین با خود زندگی مرتبط هستند.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

فردی که چاکرای قلب باز دارد نه تنها احساسات خود را کنترل می‌کند، بلکه می‌تواند به خود اجازه دهد تا آن احساسات را به شیوه‌ای سالم احساس کند. این لزوماً به این معنی نیست که شما فقط احساسات مثبت را احساس می‌کنید. در واقع، کاملاً غیر‌منطقی است که فکر کنیم چنین باشد. حتی شادترین و متعادل‌ترین افراد نیز هر از گاهی احساساتی مانند خشم و غم را احساس می‌کنند. نکته‌ی کلیدی این است که یاد بگیرید به خودتان اجازه دهید به جای این که آن احساسات را سرکوب کنید، آن‌ها را تجربه کنید. چاکرای قلب باز به شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً این کار را انجام دهید. وقتی تعادل برقرار باشد، می‌توانید احساساتی را که لازم است احساس کنید، به‌طور کامل تصدیق کنید و سپس رها کنید.


 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

اگر چاکرای قلب شما مسدود شده باشد، ممکن است برای‌تان مشکل باشد که با احساسات خود کنار بیایید. در موارد شدید، حتی ممکن است برای‌تان سخت باشد که احساسات واقعی را احساس کنید. افرادی که تقریباً همیشه عصبانی به نظر می‌رسند، و همچنین کسانی که به نظر می‌رسد، عملاً هیچ احساس دیگری را ندارند، اغلب چاکرای قلب‌شان مسدود ‌شده است. بعضی افراد را دیده‌اید که به نظر می‌رسد با احساسات خود در ارتباط هستند؟

شاید این افراد بتوانند حتی چالش برانگیزترین احساسات را بررسی کنند، با این حال موفق می‌شوند به آرامی در آن احساسات شناور بمانند. این افراد به احتمال زیاد چاکرای قلبی دارند که به خوبی در تعادل است. برعکس، ممکن است فردی را دیده باشید که احساسات خود را آنقدر پایین می‌آورد که به نظر می‌رسد، عملاً هیچ احساسی ندارد. وقتی فردی این کار را انجام می دهد، احتمالاً چاکرای قلبش مسدود شده است.

 

- علائم فیزیکی:

به همین ترتیب، علائم فیزیکی همچون درد قفسه سینه، تپش قلب و تنگی نفس ممکن است اغلب در افرادی که چاکرای قلب مسدود شده دارند، رخ دهد. در موارد شدیدتر که این علائم برای مدتی ادامه داشته‌اند، حتی ممکن است عوارض جدی‌تری مانند مشکلات قلبی ایجاد شود. عوارض جسمی مرتبط با چاکرای قلب مسدود‌ شده می‌تواند بسیار جدی و حتی خطر مرگ داشته باشد. دقیقاً به همین دلیل است که اطمینان از باز و متعادل ماندن این چاکرا بسیار مهم است. شما فقط در مورد ارزشمندترین احساسات خود صحبت نمی‌کنید، بلکه در مورد سلامت قلب خود نیز حرف می‌زنید. بهتر است هر مشکلی را که در اینجا پیش می‌آید، فوراً بررسی کنید.
 

چاکرای شبکه خورشیدی (مانیپورا) - رنگ زرد

• نماد: استحکام، شخصیت، قدرت، اراده

• مکان: بالای ناف

• رنگ: زرد

چاکرای شبکه خورشیدی (کلیک کنید)، خود را به عنوان مرکز انرژی و مرکز کنترل خود در نظر بگیرید. آیا شما فردی هستید که معمولاً تصمیمی می‌گیرید و سپس به آن پایبند می‌مانید یا به خود اجازه می‌دهید تحت تأثیر نظرات دیگران قرار بگیرید؟ آیا می‌دانید از زندگی چه می‌خواهید و برای رسیدن به آن چه گام‌هایی باید بردارید یا تصور مبهمی از خواسته‌تان بدون هیچگونه مسیر واقعی دارید؟ اگر بتوانید بفهمید که در زندگی به کجا می‌خواهید بروید و سپس اقدامات لازم برای رسیدن به آنجا را شروع کنید، احتمالاً به این دلیل است که چاکرای شبکه خورشیدی متعادلی دارید. از سوی دیگر، شخصی که به خود اجازه می‌دهد به راحتی تحت تأثیر قرار گیرد، ممکن است نیاز داشته باشد در آن زمینه کار کند.

 

- چه رنگی با چاکرای شبکه خورشیدی مرتبط است و چرا؟

رنگی که بیشتر با چاکرای شبکه‌ی خورشیدی مرتبط است، رنگ زرد یا طلایی است. این موضوع مهم است زیرا رنگ طلایی معمولاً با سطح بالاتری از آگاهی معنوی مرتبط است. همچنین این رنگ معمولاً رنگی در نظر گرفته می‌شود که نشان دهنده‌ی قدرت و حتی خلوص است. وقتی می‌دانید چه می‌خواهید و مصمم به رسیدن به آن اهداف هستید، معمولاً به این دلیل است که چیزی بسیار محکم در زیرساخت معنوی خود دارید که شما را راهنمایی می‌کند. در نتیجه، می‌توانید با پوشیدن چیزهایی که به رنگ طلایی هستند، فعالیت چاکرای شبکه‌ی خورشیدی خود را افزایش دهید. البته، تکنیک تصویرسازی در اینجا نیز خوب جواب می‌دهد.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

به یاد داشته باشید که چاکرای شبکه خورشیدی مرکز قدرت شماست. وقتی این چاکرا باز است، شما احساس می‌کنید این قدرت را دارید که شجاعانه تصمیم بگیرید و سپس پای آن تصمیمات بایستید، حتی زمانی که شخص دیگری تصمیمات شما را به چالش می‌کشد. علاوه بر اینکه برای تصمیم‌گیری بدون تأیید دیگران به اندازه‌ی کافی قوی هستید، ممکن است وقتی در کنار افراد دیگر هستید، انعطاف‌پذیرتر باشید. کسانی که چاکراهای شبکه خورشیدی‌شان باز است معمولاً برونگرا هستند. آنها از بودن در کنار افراد دیگر لذت می‌برند و دوست دارند در فعالیت‌های گروهی شرکت کنند. همچنین نسبت به دیگران ترس کمتری دارند و کمتر قضاوت می‌کنند، احتمالاً به این دلیل که عموماً اعتماد به نفس بالایی دارند.

 

- از کجا بدانید که این چاکرا مسدود شده است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر چاکرای شبکه خورشیدی مسدود ‌شده باشد، معمولاً وقتی نیاز باشد کنترل چیزی را در دست بگیرید، نمی‌توانید تصمیمات شفاف بگیرید. ممکن است بدانید چه می‌خواهید، اما ندانید چطور به آن برسید. هنگامی که این چاکرا حتی بیشتر مسدود می‌شود، ممکن است احساس کنید سر‌در‌گم شده‌اید، انگار نمی‌دانید از زندگی چه می‌خواهید. در چنین مواردی، شاید بیشتر احساس کنید مثل کشتی سرگردانی در دریا هستید که نمی‌داند چطور به ساحل برگردد. همه‌ی ما به نحوی این را تجربه کرده‌ایم.

با این حال، اگر متوجه می‌شوید که به دفعات بیشتر چنین احساسی دارید، یا مدتی است احساس می‌کنید سردرگم شده‌اید، احتمالاً زمان آن رسیده است که سلامت چاکرای شبکه خورشیدی‌تان را ارزیابی کنید. اتفاقات سخت روزمره می‌تواند تأثیر زیادی بر این موضوع داشته باشد، به‌خصوص اگر گام‌های منظم برای حفظ سلامت آن برندارید.

 

- علائم فیزیکی:

از نظر فیزیکی، چاکرای شبکه خورشیدی مسدود‌ شده، می‌تواند باعث ایجاد یک سری مشکلات گوارشی شود. این چاکرا درست زیر استخوان سینه شما نزدیک دیافراگم‌تان قرار دارد، بنابراین جای تعجب نیست که مشکلات گوارشی به وجود بیاید. ممکن است از یبوست یا اسهال رنج ببرید و یا به طور مکرر حالت تهوع داشته باشید. احتمال دارد با خوردن غذاهای متنوع و مختلف دچار درد شکم شوید. برخی از افرادی که چاکرای شبکه خورشیدی‌شان مسدود شده است نیز از شرایط مزمن‌تری مانند کرون رنج می‌برند.

 

چاکرا

 

چاکرای خاجی (سوادهستانا) - رنگ نارنجی

• نماد: حس شهوانی، تمایلات جنسی، لذت، معاشرت‌پذیری

• مکان: پایین شکم درست بالای استخوان شرمگاهی

•رنگ: نارنجی

این چاکرا که در امتداد ستون فقرات و بالای استخوان شرمگاهی قرار دارد، در اصل مسئول تمایلات جنسی است، احساساتی که تمایل به ایجاد لذت بیش از حد و اقدامات خلاقانه دارند. برخی افراد معتقدند این چاکرا راحت‌تر از چاکراهای دیگر بدن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. داشتن چاکرای خاجی (کلیک کنید)، متعادل برای داشتن یک زندگی شاد، سازنده و خوب ضروری است. شاید برای‌تان تعجب‌آور نباشد که این چاکرا اغلب یک مرکز انرژی خلاق قوی در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه، بسیاری از افرادی که خلاقیت خیلی بالایی دارند، چاکرای خاجی قوی دارند. این مرکز انرژی مسئولیت لذت را نیز بر عهده دارد.

در اینجا بیشتر مردم به چیزهایی فکر می‌کنند که ماهیت کاملاً جنسی دارند، اما همیشه اینطور نیست. بدون شک چاکرای خاجی ارتباط زیادی با میل جنسی دارد. با این حال، این چاکرا مسئول تصمیماتی است که به معنای وسیع‌تر برای فرد لذت به همراه دارد. به عنوان مثال، برخی از افراد از چرت زدن بعد از ظهر لذت می‌برند. آنها واقعاً از آن لذت می‌برند. برخی دیگر وقتی بیرون از خانه هستند در شادترین حالت خود هستند. وقتی به چیزهایی فکر می‌کنید که واقعاً شما را خوشحال می‌کنند، می‌توانید از چاکرای خاجی خود برای آن خواسته‌ها، هر چه که باشند، تشکر کنید.

 

- چه رنگی با چاکرای خاجی مرتبط است و چرا؟

رنگی که بیشتر با چاکرای خاجی مرتبط است رنگ نارنجی است. معمولاً اعتقاد بر این است که نارنجی رنگ غالب در اینجا است، زیرا این رنگ اساساً ترکیبی از طلایی و قرمز است که نشان‌ دهنده‌ی قدرت و اشتیاق است. افرادی که چاکرای خاجی کم‌کار دارند، ممکن است طیف وسیعی از هیجانات را احساس کنند. برای مثال، ممکن است به اندازه‌ی قبل خلاق نباشید. در برخی موارد، حتی ممکن است احساس کنید که هیجانات همه‌ی وجود شما را فرا گرفته است و نمی‌توانید دلیل دقیق آن را پیدا کنید.

برخی از افرادی که چاکرای خاجی‌شان کم‌کار است، تمایلات جنسی بسیار کمی دارند. به همین ترتیب، اگر چاکرای خاجی بیش از حد فعال باشد، می‌تواند باعث شود که تمایلات جنسی و همچنین سایر تمایلات اعتیاد‌آور فرد بر زندگی او غالب شوند.

 

 حفظ تعادل چاکرای خاجی برای داشتن یک زندگی سالم،

هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی، بسیار مهم است.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

اگر چاکرای خاجی‌تان همیشه باز باشد، به شما این امکان را می‌دهد که تصمیماتی بگیرید که منجر به زندگی شادتر می‌شود. احتمالاً ‌می‌دانید که چه چیزی شما را خوشحال می‌کند و از گرایش به آن تصمیم‌ها نمی‌ترسید. این موضوع به ویژه برای سلامت روان و همچنین سلامت جسمانی‌تان بسیار مهم است. تا زمانی که بتوانید این چاکرا را متعادل نگه دارید و تصمیمات محکمی بگیرید که هم لذت و هم جنبه‌های وظیفه‌شناسانه‌تر زندگی را در تعادل نگه می‌دارند، می‌توانید یاد بگیرید که زندگی بسیار رضایت‌بخشی داشته باشید، بدون اینکه احساس گناه کنید.

در دنیایی که به نظر می‌رسد مردم با نخوابیدن، کار کردن تا پای جان و انجام سایر کارهای ناخوشایندی که واقعاً از انجام دادن آنها لذت نمی‌برند و صرفاً لاف لذت بردن می‌زنند، چاکرای خاجیِ باز به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چه چیزی خوشحال‌تان می‌کند و سپس به سمت آن چیزها حرکت کنید.


پیشنهاد ما برای شما: دانشمندان معتقدند که مراقبه بهترین تمرین برای رشد شخصی و افزایش عملکرد خود می‌باشد. برای اینکه بتوانید خودتان را متحول کنید و پیشرفت‌های هیجانی، فکری و حتی معنوی در خود مشاهده کنید، و در عین حال از تمام مزایای مراقبه نیز بهرمند شوید، توصیه ما به شما "دوره‌ی 6 فاز مراقبه" اثر "ویشن لاکیانی" (کلیک کنید)، می‌باشد که توسط تیم رویال‌مایند ترجمه و تهیه شده و در اختیار شما قرار داده شده است.


 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

از طرف دیگر، چاکرای خاجیِ مسدود‌شده ممکن است به شما برای انجام هر کاری که از آن لذت می برید احساس گناه بدهد. بعضی افرادی را دیده‌اید که معتاد به کار هستند و احساس می‌کنند که باید همیشه کار کنند یا کار اشتباهی انجام می‌دهند؟ آن‌ها احتمالاً چاکرای خاجی مسدود‌شده دارند. هیچ اشکالی ندارد که از زندگی‌تان لذت ببرید. مسلماً زندگی نمی‌تواند همیشه باب طبع ما باشد، اما لازم هم نیست همیشه فلاکت‌بار باشد. افراد مبتلا به چاکرای خاجی مسدود‌ شده اغلب بیش از حد جدی هستند. آنها به ندرت می‌خندند و بیشتر روی کار یا چیزهای دیگرِ فهرست کارهای روزانه‌شان تمرکز دارند. آنها به ندرت به خودشان تعطیلی می‌دهند و حتی زمانی که تعطیل هستند، تمایلی به لذت بردن از آن ندارند.

 

- علائم فیزیکی:

اگر چاکرای خاجی بسته باشد، چه نوع علائم فیزیکی به همراه دارد؟ شاید تعجب نکنید که علائم رایج آن درد در ناحیه کمر و مفاصل پایین بدن و کمبود انرژی است. این نوع علائم زمانی پیش می‌آید که فرد به جای اینکه به خود اجازه دهد زندگی متعادل‌تری داشته باشد، بیش از حد خود را تحت فشار قرار دهد. گفته می‌شود، برخی علائم فیزیکی دیگر هم وجود دارند که می‌تواند تعجب‌برانگیز باشد.

این علائم شامل مشکلات مربوط به کلیه‌ها و طحال و همچنین تعدادی مشکلات مختلف قاعدگی برای زنان می‌شوند. دلیل آن چیست؟ بیشتر آن بخاطر استرسی است که با انکار مداوم توانایی خود برای احساس لذت از هر نوعی به طور خودکار به وجود می‌آید. با گذشت زمان، این استرس می‌تواند عوارض خود را بر بدن وارد کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، علائم مزمن مانند مشکلات کلیوی بیشتر می‌شود.



چاکرای ریشه (مولادهارا) - رنگ قرمز

• نماد: انرژی، ثبات، راحتی، امنیت

• مکان: پایین ستون فقرات، نزدیک دنبالچه

• رنگ: قرمز

و بالاخره مورد آخر که اهمیت آن کمتر از بقیه نیست، چاکرای ریشه (کلیک کنید)، است. این مرکز انرژی نزدیک به دنبالچه‌ی شما قرار دارد و می‌توان آن را پایه‌ای دانست که هر چیز دیگری باید بر روی آن بنا شود. این چاکرا است که اصول عاطفی‌ای را که برای زنده ماندن نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب، اگر چاکرای ریشه بیش از حد فعال باشد یا به اندازه کافی فعال نباشد، می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به یاد دارید زمانی که دبیرستانی بودید و در مورد نیازهای اولیه مانند سرپناه، غذا و پوشاک یاد گرفتید؟ به یاد دارید که این موارد در پایه‌ی هرم قرار داشتند زیرا اگر این نیازهای شما رفع نمی‌شدند، هیچ چیز دیگری نیز بر طرف نمی‌شد؟ چاکرای ریشه هم درست همینطور است.

اگر پایه‌ی محکم چاکرای ریشه را نداشته باشید، احتمال دارد هر چیز دیگری فرو بریزد. به این ترتیب، چاکرای ریشه‌ی شما به عنوان پایه‌ی عاطفی‌تان عمل می‌کند و احساس امنیت را برای شما فراهم می‌نماید. بدون آن، رشد چاکراهای دیگر یا حتی حفظ تعادل آنچه از قبل دارید، عملاً غیرممکن خواهد بود. در نتیجه، قبل از اینکه بتوانید به سراغ شش چاکرای دیگر بروید، باید مطمئن شوید که چاکرای ریشه‌‌تان متعادل است.

 

- چه رنگی با چاکرای ریشه مرتبط است و چرا؟

رنگی که معمولاً با چاکرای ریشه مرتبط است، رنگ قرمز می‌باشد. جالب است بدانید که قرمز اغلب به عنوان رنگ شور و انرژی در نظر گرفته می‌شود. همچنین برای نشان دادن قدرت و خلوص در بسیاری از محیط‌های مذهبی به کار می‌رود. همه‌ی اینها زمانی معنا پیدا می‌کند که این واقعیت را در نظر بگیرید که چاکرای ریشه‌ی سالم به شما ثبات عاطفی را برای مقابله با چالش‌ها می‌دهد، علاوه بر این که می‌توانید با اتفاقات غیر‌منتظره‌ای که زندگی روزمره برای‌تان رقم می‌زند، مقابله کنید. چاکرای ریشه‌ی سالم به شما این امکان را می‌دهد که در شناخت خود احساس امنیت کنید.

از سوی دیگر، چاکرای ریشه‌ای که کم‌کار است، ممکن است بیش از هر چیز دیگری احساس ترس در شما ایجاد کند. ممکن است دچار کمبود اعتماد به نفس شوید و نتوانید بدون تأیید دیگران تصمیم‌گیری کنید. از نظر فیزیکی، این می‌تواند باعث ایجاد درد در قسمت پایین کمر شود که به پاها می‌زند. همچنین این موضوع معمولاً با کابوس‌های زیاد همراه است.

 

- از کجا بدانیم که این چاکرا باز است؟

چاکرای ریشه‌ی باز، به شما این امکان را می‌دهد که هم با فردی که هستید و هم در جایی که هستید، احساس امنیت کنید. افرادی که چاکرای ریشه‌ی باز دارند، بطور معمول و طبیعی در تصمیم‌گیری خود کمی جسورتر عمل می‌کنند، زیرا آنها تردید یا ترس زیادی در مورد اینکه اوضاع در نهایت چگونه پیش خواهد رفت، ندارند. امنیتی که چاکرای ریشه‌ی‌ باز به همراه دارد، بدون اغراق قدرت‌بخش است. این چاکرا به افراد فرصت می‌دهد تا ریسک‌هایی را بپذیرند که اگر غیر از این بود احتمالاً از آن می‌ترسیدند و فرار می‌کردند.

 

- چگونه متوجه می‌شوید که این چاکرا مسدود شده است؟

همانطور که چاکرای ریشه‌ی باز به شما قدرت می‌دهد تا با امنیت تصمیم بگیرید، چاکرای ریشه‌ای که مسدود شده است به احتمال زیاد باعث ایجاد احساس ناامنی شدید و حتی ترس در شما می‌شود. ممکن است احساس کنید آنچه را که برای انتخاب جسورانه لازم است، ندارید. به این ترتیب، احتمالاً تمایل دارید که کنار بایستید و به دیگران اجازه دهید تا شما را به هر کجا که می‌خواهند هدایت کنند. علاوه بر این، ممکن است در محیطی که در آن قرار دارید احساس ناامنی کنید، چه زندگی خانوادگی و چه کاری‌تان. شرایطی که احساس می‌کنید خارج از کنترل شما هستند، ممکن است باعث شوند فکر کنید انتخاب‌های‌تان محدود است. راکد ماندن در چنین محیطی برای مدت زمان طولانی می‌تواند چاکرای ریشه‌ی شما را ببندد و باز کردن مجدد و حفظ تعادل آن برای مدت زمان طولانی‌تر بسیار دشوار شود.

 

- علائم فیزیکی:

علائم فیزیکی مرتبط با انسداد چاکرای ریشه شامل افسردگی، اضطراب، حملات پانیک و کابوس است. البته، شما باید با تمام استرس‌های ناشی از آن مسائل هم کنار بیایید، علاوه بر این که مشکلات جسمی ناشی از آن استرس را تحمل کنید. در مورد مشکلات جسمی مرتبط با استرس، ممکن است متوجه شوید که با افزایش وزن بیش از حد (به خاطر وجود هورمون‌های استرس موجود در رگ‌های‌تان)، مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی و سردرد دست و پنجه نرم می‌کنید.

برای اینکه ترس، استرس، اضطراب و آشوبِ درونی را از روتین روزمره‌تان کنار بگذارید و بجای آن‌ها وضعیت هیجانی‌تان را آزادانه انتخاب کنید و احساس خوشبختی، خلاقیت و آرامش‌تان را به حداکثر برسانید،  "دکتر داسون چرچ" در "دوره‌ی مغز عارف" (کلیک کنید)، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای تحقق این انقلابِ درونی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا آرامش و شادی برای‌تان مانند نفس کشیدن راحت و آسان شود.

 

- سخن آخر در مورد رنگ چاکراها:

نتیجه می‌گیریم که تمام چاکراهای بدن شما باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانید زندگی خود را به بهترین شکل پیش ببرید. اگر یکی از آنها از تعادل خارج شود، می‌تواند بقیه را نیز از تعادل خارج کند. یادگیری ارتباط رنگ‌ها با چاکراهای مربوطه می‌تواند به شما کمک کند تکنیک‌های تصویرسازی را بهتر انجام دهید، که این امر باعث می‌شود بتوانید همه چیز را به خوبی پیش ببرید. علاوه بر این، اگر متوجه شدید که روز چندان خوبی نداشته‌اید، ممکن است تصمیم بگیرید که کمد لباس خود را روی یک رنگ چاکرای خاص متمرکز کنید. حتی می‌توانید از این تکنیک‌ها برای تزئین یک اتاق یا کل خانه‌ی خود استفاده کنید. با مرتبط کردن رنگ‌ها با چاکراهای خود، می‌توانید یاد بگیرید که متعادل‌تر شوید و از زندگی شادتر و سالم‌تری لذت ببرید.
 


  • برای ما بنویسید، آیا علایم گفته شده در این مقاله را در خودتان، بررسی کرده‌اید؟

  • آیا توانسته‌اید باز بودن یا مسدود بودن چاکراهای بدن‌تان را تشخیص بدهید؟

  • آیا یادگیری ارتباط رنگ‌ها با چاکراهای مربوطه، توانسته است شما را در جهت زندگیِ متعادل‌تر، شادتر و سالم‌تر کمک کند؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

 

 

7 رنگ چاکرا و معانی آن‌ها!
 

 

  • به نظر شما دانستن رنگ چاکراهای بدن چه فایده‌ای برای ما دارد؟

  • آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که، رنگ چاکراها از چه طریقی به ما کمک می‌کنند؟

  • تا چه حد در مورد معنای رنگ‌ها و ارتباط آن‌ها با هفت چاکرای بدن‌تان، می‌دانید؟

 

- چاکراها چه هستند؟

یکی از دلایلی که گاهی اوقات افراد در چاکراها دچار مشکل می‌شوند، این است که این موضوع به گونه‌ای توضیح داده نمی‌شود که برای کسی که اولین بار است در مورد آن می‌شنود، منطقی باشد. به همین ترتیب، باور برخی توضیحات برای افراد شکاک‌تر می‌تواند بسیار دشوار باشد. به طور خلاصه، موضوع چاکراها گاهی اوقات ممکن است در نهایت شبیه یک رمان خیالی به نظر برسد، نه بخشی کاربردی از بدن انسان.

مطمئن باشید، هیچ چیز عرفانی در مورد چاکراها وجود ندارد. در واقع، همه چیز در کسب کردن، ذخیره و رهاسازی انرژی که در درون هر یک از ما است، خلاصه می‌شود. مهم‌تر از آن، این چاکراها تأثیر مستقیمی بر سلامت روحی و جسمی شما دارند. با در نظر گرفتن برخی از توضیحات موجود، جای تعجب نیست که برخی افراد معمولاً قبل از اینکه واقعاً اطلاعاتی کسب کنند به آن فکر نکنند. با توجه به این واقعیت، ممکن است بخواهید در مورد چاکراها به روش زیر فکر کنید.

چاکراها اساساً مراکز انرژی شما هستند. شما پیشاپیش می‌دانید که بدن شما دارای انرژی است که در آن جریان دارد. این را می‌توان از طریق کنترل پزشکی روی قلب، مغز و سایر عضلات در سراسر بدن برای بدبین‌ترین فرد زنده ثابت کرد. وقتی قلب شما می‌تپد، به این دلیل این کار را انجام می‌دهد که یک تکانه‌ی الکتریکی ایجاد می‌شود که به آن می‌گوید منقبض شود. این فعالیت الکتریکی را می‌توان با استفاده از تجهیزات پزشکی اندازه‌گیری کرد.

به همین ترتیب، تکانه‌های الکتریکی ایجاد شده توسط الگوهای امواج مغزی را می‌توان در حین حرکت آن تکانه‌ها از مغز به قسمت‌های مختلف بدن تحت نظر گرفت. وقتی دست یا پای خود را حرکت می‌دهید، به این دلیل است که تکانه‌های الکتریکی از مغز شما منشأ می‌گیرند که به عضلات مربوطه می‌گویند حرکت کنند. این‌ها حقایقی هستند که بدون تردید قابل اثبات‌اند.

حالا به چاکراهای خود فکر کنید. هر یک از آنها به عنوان یک مرکز انرژی عمل می‌کند، فضایی که انرژی را به طور مداوم هم دریافت و هم ارسال می‌کند. البته، هر چاکرا با بخش خاصی از بدن در ارتباط است که به سلامت جسمانی شما مربوط می‌شود. به همین ترتیب، هر یک از هفت چاکرا با ویژگی‌های سلامت عاطفی یا روانی خاصی مرتبط است. (مراقبه یا مدیتیشن فعالیتی است که در آن از تکنیک‌های خاصی مانند ذهن‌آگاهی برای آموزش و تربیت توجه و هشیاری استفاده می‌شود و ماحصل آن رسیدن به یک حالت ذهنی و عاطفی آرام و پایدار است. برای شروع می‌توانید از دوره‌ی پیشرفته‌ی "دانداپانی" (کلیک کنید)، که در سایت رویال‌مایند قرار دارد، استفاده کنید).

بسته به اینکه هر چاکرا باز یا مسدود شده باشد یا خیر، ممکن است مشکلات عاطفی مربوط به آن و همچنین علائم فیزیکی را تجربه کنید. شاید این مطالب در حال حاضر گیج‌کننده به نظر برسند، اما مطمئن باشید آن‌ها را درک خواهید کرد، زیرا هر یک از هفت چاکرا با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است. همزمان، شما این فرصت را خواهید داشت که اطلاعات بیشتری در مورد رنگ مربوط به هر چاکرا و این که چطور آن اطلاعات در زندگی روزمره‌ی شما نقش دارند، بیاموزید.


- رنگ‌های مختلف چاکرا و معانی آن‌ها:

  •  چاکرای تاج (ساهاسرارا) - رنگ بنفش
  •  چاکرای چشم سوم (آجنا) - رنگ نیلی
  •  چاکرای گلو (ویشودا) - رنگ آبی
  •  چاکرای قلب (آناهاتا) - رنگ سبز
  •  چاکرای شبکه خورشیدی (مانیپورا) - رنگ زرد
  •  چاکرای خاجی  (سوادهیستانا) - رنگ نارنجی
  •  چاکرای ریشه (مولادهارا) - رنگ قرمز

 

چاکرای تاج (ساهاسرارا) - رنگ بنفش

• نماد: دانش، آگاهی، احساس رضایت، معنویت

• مکان: درست بالای سر

• رنگ: بنفش، ارغوانی، سفید

احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند فرق سر. دقیقاً به همین ترتیب، چاکرای تاج (کلیک کنید)، درست بالای سر شما قرار دارد. اگر دست خود را فقط چند اینچ بالای سر خود قرار دهید، احتمالاً می‌توانید مقدار مشخصی انرژی را احساس کنید. ممکن است احساس کنید که انگشتان‌تان در حال گزگز شدن هستند یا اینکه بار خفیفی از الکتریسیته‌ی ساکن در آن ناحیه وجود دارد. این انرژی است که از چاکرای تاج شما می‌آید.

سال‌هاست افراد چاکرای تاج را با خودآگاهی بیشتر مرتبط می‌دانند. در واقع چاکرای تاج بیشتر به روح و موضوعات معنوی مربوط می‌شود. افرادی که چاکرای تاج رشد‌یافته و کاملاً باز دارند، معمولاً افراد معنوی‌تر و عاقل‌تری هستند. آن‌ها معمولاً زمان بیشتری را صرف تمرکز بر چیزهایی با معنای عمیق‌تر می‌کنند و زمان کمتری را صرف فکر کردن در مورد چیزهای سطحی‌تر می‌کنند. به طور خلاصه، کسانی که چاکراهای تاج خوبی دارند، زمان بیش‌تری را صرف فکر کردن در مورد مسائل معنوی می‌کنند تا اینکه شام چه چیزی بخورند یا چقدر پول در بانک دارند. به این ترتیب، آن‌ها اغلب از نظر روحی افراد کامل‌تری هستند.

 

- چه رنگی با چاکرای تاج مرتبط است و چرا؟

رنگ‌هایی که اغلب با چاکرای تاج مرتبط هستند، بنفش، ارغوانی و سفید هستند. این ارتباط به دلایل متعددی ایجاد می‌شود. بارزترین آن این است که این‌ها رنگ‌هایی هستند که گاهی به چیزهایی با طبیعت معنوی اختصاص داده می‌شوند. از آنجایی که چاکرای تاج با روح و همه‌ی چیزهای معنوی سروکار دارد، منطقی است که این رنگ‌ها با آن مرتبط باشند.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

وقتی چاکرای تاج شما باز است، ممکن است یک ارتباط معنوی واقعی را احساس کنید که در مواقع دیگر احساس نمی‌کنید. هر فردی این ارتباطات معنوی را به گونه‌ای متفاوت تجربه می‌کند. برای برخی این ارتباط، بیشتر احساس کردن حضوری است که از خودتان بزرگ‌تر است. برخی دیگر بینش کسب می‌کنند. برخی دیگر چیزهایی را می‌بینند و می‌شنوند که هیچ کس در اطراف آنها نمی‌تواند ببیند و بشنود. برای برخی افراد هم، یک ارتباط معنوی واقعی یک تجربه‌ی تمام و کمال است که به سختی می‌توان آن را توصیف کرد. مهم است بدانید که بیشتر چاکراهای شما همیشه باز هستند (حداقل تا حدی)، اما چاکرای تاج فقط در لحظات خاصی باز است.

اصولاً برای رسیدن به این هدف، باید نوعی مراقبه (کلیک کنید)، انجام دهید. فرقی نمی‌کند که شامل یوگا، مراقبه یا دعا باشد، و یا صرفاً در سکوت بنشینید و به خودتان اجازه دهید از ذهن‌تان بیرون بیایید. آنچه مهم است این است که شما هر روز تمریناتی را انجام دهید که به باز کردن چاکرای تاج کمک می‌کنند تا بتوانید تجربیات معنوی الهی را داشته باشید که باعث رشد فردی می‌شوند.

 

کلید مراقبه، تمرکز بر چاکراهای بدن می‌باشد.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

گاهی اوقات، این چاکرا به طور کامل مسدود می‌شود. این می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. استرس بیش از حد، برنامه‌‌ی زمانی‌ای که به شما فرصت نمی‌دهد بر روی چیزی تمرکز کنید، به جز دویدن از یک قرار ملاقات به قرار ملاقات بعدی، بیماری جسمی یا درگیری با شخص دیگر، همگی می‌توانند تأثیر مضری بر چاکرای تاج شما داشته باشند.

اگر این چاکرا مسدود شده باشد، ممکن است نتوانید برای مدتی به صورت معنوی ارتباط برقرار کنید. اگر این کاری است که به طور معمول انجام می‌دهید، احتمالاً بلافاصله متوجه می‌شوید که مشکلی وجود دارد. اگر هنوز به آن حد نرسیده باشید، ممکن است به این سرعت متوجه آن نشوید. با این حال، باز هم ممکن است احساس کنید تا حدودی از اطرافیان خود جدا شده‌اید. حتی احتمال دارد در نتیجه‌ی از دست دادن این ارتباط معنوی، حتی به طور موقت، احساس افسردگی یا اضطراب کنید.

 

- چه چیز دیگری باید بدانید؟

باید به یاد داشته باشید که چاکرای تاج کمی با سایر چاکراهای بدن‌تان فرق دارد. به عنوان مثال، همانطور که قبلاً ذکر شد، این چاکرا همیشه باز نیست و شما باید به طور مداوم برای رشد جنبه‌ی معنوی خود تلاش کنید تا چاکرای تاج متعادل‌تری داشته باشید. در شش چاکرای بعدی بخش‌هایی هستند که در آن‌ها به فعالیت بیش از حد چاکرا خواهیم پرداخت، اما در مورد چاکرای تاج چنین چیزی را نمی‌بینید. از آنجایی که چاکرای تاج شبیه هیچ یک از چاکراهای دیگر نیست، ساختار این بخش نیز کمی متفاوت است.

 

چاکرای چشم سوم (آجنا) – رنگ نیلی

• نماد: شهود، روشن‌بینی، مراقبه، ایمان

• مکان: روی پیشانی، بین ابروها

• رنگ: نیلی، بنفش

گفته می‌شود چاکرای چشم سوم (کلیک کنید)، به شما کمک می‌کند، توانایی‌های روانی طبیعی خود را به دنیای اطراف خود وصل کنید. چنین تصور می‌شود که همه‌ی افراد با توانایی‌های روانی خاص خود متولد می‌شوند. مشکل این است که اکثر افراد کاری برای رشد آنها انجام نمی‌دهند و برخی دیگر حتی وجود چنین چیزی را باور نمی‌کنند. می‌توانید چاکرای چشم سوم خود را به عنوان قطعه‌ی گم شده‌ی پازل بین چاکرای تاج و بقیه بدن خود در نظر بگیرید. این چاکرا منبع شما برای رشد توانایی‌های روانی‌تان است. به این ترتیب، به شما این امکان را می‌دهد که از چاکرای تاج، یا ارتباط با روح خود و الوهیت، استفاده کنید تا با جنبه‌های عملی‌تر زندگی روزمره‌ی خود ارتباط برقرار کنید.

 

- چه رنگی با چاکرای چشم سوم مرتبط است و چرا؟

دو رنگ وجود دارند که معمولاً با چاکرای چشم سوم شما مرتبط‌اند، یکی بنفش و دیگری نیلی، رنگ آبی تیره. تصور می‌شود که هر دوی این رنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی خِرد معنوی هستند. در مورد رنگ نیلی، اعتقاد بر این است که بیشتر به ارتباط بین شما و جهان معنوی اطراف‌تان و همچنین نحوه‌ی استفاده از آن اطلاعات برای پیدا کردن مسیر خود در آن جهان مربوط می‌شود. 

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

هنگامی که چاکرای چشم سوم شما باز است، معمولاً بیشتر به شهود خود و کمتر به انواع دیگر اطلاعاتی که ممکن است به دست‌تان برسد، تکیه می‌کنید. این چاکرا روی پیشانی، بین ابروهای‌تان قرار دارد. اگر این چاکرا  کاملاً باز باشد به شما این امکان را می‌دهد که به طور مؤثرتری از مواهب معنوی خود استفاده کنید. بسته به این که آن مواهب چه هستند، ممکن است بتوانید قبل از این که اتفاقی رخ بدهد، وقوع آن را بفهمید. همچنین ممکن است از چاکرای چشم سوم خود استفاده کنید تا با شهود همدلانه اطرافیان‌تان را بهتر درک کنید.

کسانی که از موهبت همدلی برخوردارند، اغلب از چاکرای چشم سوم خود برای به دست آوردن درک بهتری از افکار، احساسات و انگیزه‌های واقعی یک فرد برای انجام کارها استفاده می‌کنند، نه اینکه صرفاً آنچه را که به آنها گفته می‌شود، باور کنند. به یاد داشته باشید، هر فردی دارای مواهب معنوی متفاوتی است و هر فردی آن مواهب را به طرزی خاص تجربه می‌کند. بسیار بعید است که شما دقیقاً همان چیزی را که شخص دیگری تجربه می‌کند، تجربه کنید. شما باید یاد بگیرید که به مواهب خود اعتماد کنید، نه اینکه دائماً همه چیز را زیر سؤال ببرید.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

در جنبه‌ی معنوی امور، چاکرای چشم سومِ مسدود‌ شده می‌تواند دسترسی به مواهب معنوی را برای شما بسیار دشوار کند. اگر همیشه قوه‌ی شهود خوبی داشته‌اید، ممکن است ناگهان متوجه شوید که دیگر نمی‌توانید بدون اطلاعات مشخصی که شما را در مسیر درست راهنمایی کند، واقعیت را نشر دهید. اما، چاکرای چشم سوم مسدود‌ شده فقط تا آنجا که به موهبت‌های معنوی شما مربوط می‌شود، بر شما تأثیر نمی‌گذارد.

در جنبه‌ی کاربردی‌تر، ممکن است یادگیری مطالب جدید برای شما دشوار شود، حتی اگر این نوع مطالب همیشه در گذشته برای‌تان آسان بوده است. همچنین ممکن است احساس کنید بیش از حد معمول فراموشکار شده‌اید یا نمی‌توانید چیزها را مانند گذشته به خاطر بیاورید. اگر همیشه در انجام کارها و تعهدات خود فردی جدی بوده‌اید و اکنون احساس می‌کنید به هم ریخته و آشفته هستید، ممکن است به این دلیل باشد که این چاکرا مسدود شده است.

 

- علائم فیزیکی:

تا آنجا که به بدن شما مربوط می‌شود، چاکرای چشم سومِ مسدود‌ شده می‌تواند باعث سردردهای شدید شود. همچنین ممکن است دچار سرگیجه شوید. افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند، اغلب متوجه می‌شوند که با مسدود شدن این چاکرا میگرن آن‌ها شدیدتر می‌شود. حتی کسانی که در گذشته هرگز از سردردهای میگرنی رنج نمی‌برند، ممکن است دچار سردرد شوند.

 

- جنبه‌ی عملی امور:

خوشبختانه، کارهایی هستند که انجام آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند این چاکرا را باز کنید و همزمان یاد بگیرید که آن را کنترل کنید. تمرین یوگا ایده‌آل است، زیرا به شما این توانایی را می‌دهد که یاد بگیرید چگونه روی تنفس‌تان تمرکز کنید تا چاکراهای خود و همچنین اضطراب و افسردگی را کنترل کنید. می‌توانید جواهراتی به رنگ نیلی یا بنفش بپوشید تا به شما در ارتباط بهتر با این چاکرا کمک کند. البته دعا و مراقبه همیشه مفید هستند. درست مانند چاکرای تاج، تجسم انرژی به رنگ بنفش یا نیلی که وارد چاکرای چشم سوم شما می‌شود، روشی مؤثر برای یادگیری باز کردن این چاکرا است.

همچنین می‌توانید یاد بگیرید که آن را دقیقاً به همان روش ببندید. این موضوع یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اما مراقبه و تصویرسازی منظم همراه با دعا می‌تواند به شما کمک کند تا این مهارت‌ها را بهتر توسعه دهید. اگر به آرامی پیش بروید و چیزی را به زور انجام ندهید، راحت‌تر می‌توانید مهارت‌هایی را که از قبل دارید توسعه دهید، بدون این که چیز دیگری را که ممکن است مسائل را پیچیده‌تر کند وارد ماجرا کنید.


چاکرای گلو (ویشودا) - رنگ آبی

• نماد: برقرای ارتباط، ابراز احساسات، خلاقیت، الهام

• مکان: پایین گلو تا چشم

•رنگ: آبی

چاکرای گلو (کلیک کنید)، یک میدان انرژی است که از پایین گلو تا چشمان شما امتداد دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این چاکرا مربوط به یادگیری نحوه‌ی برقراری ارتباط مؤثر است تا بتوانید نگرانی‌های خود را به درستی بیان کنید. این چاکرا احتمالاً یکی از مهم‌ترین مراکز انرژی در کل بدن است، با این حال یکی از مراکزی است که بیشتر اوقات مسدود می‌شود. هنگامی که راه آن بسته می‌شود، می‌تواند منجر به تعدادی مشکلات روحی و جسمی شود، که همه‌ی آنها در پاراگراف‌های بعدی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

 

- چه رنگی با چاکرای گلو مرتبط است و چرا؟

باز هم، رنگی که بیشتر با چاکرای گلو مرتبط است آبی است. ممکن است در ابتدا گیج‌ کننده به نظر برسد که نیلی اغلب با چاکرای چشم سوم و طیف دیگری از آبی با چاکرای گلو مرتبط است. اما وقتی متوجه می‌شوید که همه‌ی این مراکز انرژی به نحوی به هم متصل هستند، کمتر گیج‌‌ می‌شوید. اگر در یکی از آنها خللی ایجاد شود، معمولاً هم‌زمان روی همه‌ی چاکراهای دیگر یا مراکز انرژی تأثیر منفی می‌گذارد. وقتی به این فکر می‌کنید که توانایی شما در شفاف دیدن اوضاع و برقراری ارتباط شفاف چقدر به هم مرتبط هستند، همین دلیل کافی است برای این که رنگ این دو چاکرا تفاوت بسیار کمی با هم داشته باشند.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

وقتی چاکرای گلو باز است، معمولاً می‌توانید افکار و احساسات خود را به وضوح بیان کنید، بدون اینکه در این فرآیند بیش از حد احساساتی شوید. این بدان معنی است که شما احتمالاً صراحت بیشتری دارید و می‌توانید افکار خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که بتوانید در مورد چیزهایی که برای‌تان مهم هستند با آرامش و هوشمندی صحبت کنید. به طور خلاصه، شما می‌توانید احساسات خود را در مورد مسائل مهم، بدون از دست دادن خونسردی و گفتن چیزهایی که بعداً از آنها پشیمان شوید، منتقل کنید.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

وقتی این چاکرای خاص مسدود می‌شود، اغلب احساس می‌کنید صدای‌تان در نمی‌آید. ممکن است بتوانید بدون مشکل صحبت کنید، اما نمی‌توانید افکارتان را به گونه‌ای بیان کنید که به شما امکان بدهد احساسات خود را به اندازه‌ی کافی به دیگران منتقل کنید. ممکن است تپق بزنید و نتوانید به راحتی عبارات مناسب یا لحن صدای مناسب را پیدا کنید. در موارد شدید، ممکن است احساس کنید تقریباً هیچ کس شما را نمی‌بیند، گویی در مورد چیزهایی که برای‌تان مهم هستند، صدای‌تان در نمی‌آید. وقتی می‌بینید اتفاقی می‌افتد که شما را ناراحت می‌کند، بدون این که خودتان متوجه شوید، ممکن است از صحبت کردن امتناع کنید. بسیاری از افرادی که در گذشته مورد آزار قرار گرفته‌اند، چاکرای گلوی‌شان مسدود شده است.

به این ترتیب، برای آنها بسیار مشکل است که از خود دفاع کنند یا افکار و احساسات عمیق عاطفی را به طرزی مؤثر منتقل کنند. آنها ممکن است اصلاً چیزی نگویند یا بیش از حد احساساتی شوند و بدون بیان اینکه واقعاً در مورد چیزی چه احساسی دارند یا چرا چنین احساسی دارند فریاد بزنند.

 

- علائم فیزیکی:

افرادی که چاکرای گلوی مسدود‌ شده دارند، اغلب متوجه می‌شوند که گلو درد دارند. در حالی که اکثر افراد به دلیل سرماخوردگی یا انواع دیگری از عفونت های ویروسی یا باکتریایی دچار گلودرد می‌شوند، افراد مبتلا به چاکرای گلوی مسدود‌ شده، اغلب گلودرد دارند بدون اینکه بتوانند علت بیرونی آن را شناسایی کنند. همچنین ممکن است این افراد به طور دوره‌ای دچار گرفتگی صدا یا حتی لارنژیت می‌شوند.

چاکرای مسدود شده در این ناحیه نیز می‌تواند باعث مشکلات جسمی طولانی مدت شود. ممکن است مشکلات تیروئید یا سفتی شدید عضلانی در گردن خود را تجربه کنید که حتی می‌تواند به شانه‌های‌تان بزند. از آنجایی که به‌ دلیل ترس از قضاوت ناعادلانه، احساسات خود را به طور منظم بیان نمی‌کنید، ممکن است مشکلات فیزیکی مرتبط با استرس مزمن مانند فشار خون بالا، تپش قلب و سردردهای استرس‌زا را نیز تجربه کنید.

 

چاکرا


 

چاکرای قلب (آناهاتا) - رنگ سبز

• نماد: پذیرش، عشق، شفقت، یکرنگی

• مکان: مرکز قفسه سینه

• رنگ: سبز

چاکرای قلب (کلیک کنید)، در مرکز قفسه سینه قرار دارد و مرکزی است که در آن شدیدترین احساسات خود را احساس می‌کنید. افرادی که معمولاً بیش‌تر به جای فرآیندهای فکری مشخص بر اساس احساسات تصمیم‌گیری می‌کنند، معمولاً چاکرای قلب‌شان کاملاً فعال است. اگر قادرید تمام طیف احساسات را خیلی راحت احساس کنید، احتمالاً به این دلیل است که چاکرای قلب‌تان یکی از فعال‌ترین مراکز انرژی شماست.

 

- چه رنگی با چاکرای قلب مرتبط است و چرا؟

اگر فکر می‌کنید قرمز رنگ مرتبط با چاکرای قلب است، اشتباه می‌کنید. در واقعیت، رنگی که اغلب با این بزرگراه عاطفی همراه است رنگ سبز است. این واقعاً نباید تعجب‌آور باشد، به خصوص وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که سبز اغلب با زندگی و چیزی که دائماً در حال نو شدن است، مرتبط است. احساسات مثبت مانند عشق و شادی اغلب با نو شدن و همچنین با خود زندگی مرتبط هستند. تا زمانی که این چاکرای خاص با دیگر چاکراها، به ویژه چاکرای گلو، در تعادل باشد، حتی با احساساتی که معمولاً منفی به شمار می‌آیند، مانند خشم، می‌توان به شیوه‌ای مثبت برخورد کرد.

 

رنگ سبزِ مرتبط با چاکرای قلب، با احساسات مثبت مانند عشق و شادی،

  نو شدن و همچنین با خود زندگی مرتبط هستند.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

فردی که چاکرای قلب باز دارد نه تنها احساسات خود را کنترل می‌کند، بلکه می‌تواند به خود اجازه دهد تا آن احساسات را به شیوه‌ای سالم احساس کند. این لزوماً به این معنی نیست که شما فقط احساسات مثبت را احساس می‌کنید. در واقع، کاملاً غیر‌منطقی است که فکر کنیم چنین باشد. حتی شادترین و متعادل‌ترین افراد نیز هر از گاهی احساساتی مانند خشم و غم را احساس می‌کنند. نکته‌ی کلیدی این است که یاد بگیرید به خودتان اجازه دهید به جای این که آن احساسات را سرکوب کنید، آن‌ها را تجربه کنید. چاکرای قلب باز به شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً این کار را انجام دهید. وقتی تعادل برقرار باشد، می‌توانید احساساتی را که لازم است احساس کنید، به‌طور کامل تصدیق کنید و سپس رها کنید.


 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

اگر چاکرای قلب شما مسدود شده باشد، ممکن است برای‌تان مشکل باشد که با احساسات خود کنار بیایید. در موارد شدید، حتی ممکن است برای‌تان سخت باشد که احساسات واقعی را احساس کنید. افرادی که تقریباً همیشه عصبانی به نظر می‌رسند، و همچنین کسانی که به نظر می‌رسد، عملاً هیچ احساس دیگری را ندارند، اغلب چاکرای قلب‌شان مسدود ‌شده است. بعضی افراد را دیده‌اید که به نظر می‌رسد با احساسات خود در ارتباط هستند؟

شاید این افراد بتوانند حتی چالش برانگیزترین احساسات را بررسی کنند، با این حال موفق می‌شوند به آرامی در آن احساسات شناور بمانند. این افراد به احتمال زیاد چاکرای قلبی دارند که به خوبی در تعادل است. برعکس، ممکن است فردی را دیده باشید که احساسات خود را آنقدر پایین می‌آورد که به نظر می‌رسد، عملاً هیچ احساسی ندارد. وقتی فردی این کار را انجام می دهد، احتمالاً چاکرای قلبش مسدود شده است.

 

- علائم فیزیکی:

به همین ترتیب، علائم فیزیکی همچون درد قفسه سینه، تپش قلب و تنگی نفس ممکن است اغلب در افرادی که چاکرای قلب مسدود شده دارند، رخ دهد. در موارد شدیدتر که این علائم برای مدتی ادامه داشته‌اند، حتی ممکن است عوارض جدی‌تری مانند مشکلات قلبی ایجاد شود. عوارض جسمی مرتبط با چاکرای قلب مسدود‌ شده می‌تواند بسیار جدی و حتی خطر مرگ داشته باشد. دقیقاً به همین دلیل است که اطمینان از باز و متعادل ماندن این چاکرا بسیار مهم است. شما فقط در مورد ارزشمندترین احساسات خود صحبت نمی‌کنید، بلکه در مورد سلامت قلب خود نیز حرف می‌زنید. بهتر است هر مشکلی را که در اینجا پیش می‌آید، فوراً بررسی کنید.
 

چاکرای شبکه خورشیدی (مانیپورا) - رنگ زرد

• نماد: استحکام، شخصیت، قدرت، اراده

• مکان: بالای ناف

• رنگ: زرد

چاکرای شبکه خورشیدی (کلیک کنید)، خود را به عنوان مرکز انرژی و مرکز کنترل خود در نظر بگیرید. آیا شما فردی هستید که معمولاً تصمیمی می‌گیرید و سپس به آن پایبند می‌مانید یا به خود اجازه می‌دهید تحت تأثیر نظرات دیگران قرار بگیرید؟ آیا می‌دانید از زندگی چه می‌خواهید و برای رسیدن به آن چه گام‌هایی باید بردارید یا تصور مبهمی از خواسته‌تان بدون هیچگونه مسیر واقعی دارید؟ اگر بتوانید بفهمید که در زندگی به کجا می‌خواهید بروید و سپس اقدامات لازم برای رسیدن به آنجا را شروع کنید، احتمالاً به این دلیل است که چاکرای شبکه خورشیدی متعادلی دارید. از سوی دیگر، شخصی که به خود اجازه می‌دهد به راحتی تحت تأثیر قرار گیرد، ممکن است نیاز داشته باشد در آن زمینه کار کند.

 

- چه رنگی با چاکرای شبکه خورشیدی مرتبط است و چرا؟

رنگی که بیشتر با چاکرای شبکه‌ی خورشیدی مرتبط است، رنگ زرد یا طلایی است. این موضوع مهم است زیرا رنگ طلایی معمولاً با سطح بالاتری از آگاهی معنوی مرتبط است. همچنین این رنگ معمولاً رنگی در نظر گرفته می‌شود که نشان دهنده‌ی قدرت و حتی خلوص است. وقتی می‌دانید چه می‌خواهید و مصمم به رسیدن به آن اهداف هستید، معمولاً به این دلیل است که چیزی بسیار محکم در زیرساخت معنوی خود دارید که شما را راهنمایی می‌کند. در نتیجه، می‌توانید با پوشیدن چیزهایی که به رنگ طلایی هستند، فعالیت چاکرای شبکه‌ی خورشیدی خود را افزایش دهید. البته، تکنیک تصویرسازی در اینجا نیز خوب جواب می‌دهد.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

به یاد داشته باشید که چاکرای شبکه خورشیدی مرکز قدرت شماست. وقتی این چاکرا باز است، شما احساس می‌کنید این قدرت را دارید که شجاعانه تصمیم بگیرید و سپس پای آن تصمیمات بایستید، حتی زمانی که شخص دیگری تصمیمات شما را به چالش می‌کشد. علاوه بر اینکه برای تصمیم‌گیری بدون تأیید دیگران به اندازه‌ی کافی قوی هستید، ممکن است وقتی در کنار افراد دیگر هستید، انعطاف‌پذیرتر باشید. کسانی که چاکراهای شبکه خورشیدی‌شان باز است معمولاً برونگرا هستند. آنها از بودن در کنار افراد دیگر لذت می‌برند و دوست دارند در فعالیت‌های گروهی شرکت کنند. همچنین نسبت به دیگران ترس کمتری دارند و کمتر قضاوت می‌کنند، احتمالاً به این دلیل که عموماً اعتماد به نفس بالایی دارند.

 

- از کجا بدانید که این چاکرا مسدود شده است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر چاکرای شبکه خورشیدی مسدود ‌شده باشد، معمولاً وقتی نیاز باشد کنترل چیزی را در دست بگیرید، نمی‌توانید تصمیمات شفاف بگیرید. ممکن است بدانید چه می‌خواهید، اما ندانید چطور به آن برسید. هنگامی که این چاکرا حتی بیشتر مسدود می‌شود، ممکن است احساس کنید سر‌در‌گم شده‌اید، انگار نمی‌دانید از زندگی چه می‌خواهید. در چنین مواردی، شاید بیشتر احساس کنید مثل کشتی سرگردانی در دریا هستید که نمی‌داند چطور به ساحل برگردد. همه‌ی ما به نحوی این را تجربه کرده‌ایم.

با این حال، اگر متوجه می‌شوید که به دفعات بیشتر چنین احساسی دارید، یا مدتی است احساس می‌کنید سردرگم شده‌اید، احتمالاً زمان آن رسیده است که سلامت چاکرای شبکه خورشیدی‌تان را ارزیابی کنید. اتفاقات سخت روزمره می‌تواند تأثیر زیادی بر این موضوع داشته باشد، به‌خصوص اگر گام‌های منظم برای حفظ سلامت آن برندارید.

 

- علائم فیزیکی:

از نظر فیزیکی، چاکرای شبکه خورشیدی مسدود‌ شده، می‌تواند باعث ایجاد یک سری مشکلات گوارشی شود. این چاکرا درست زیر استخوان سینه شما نزدیک دیافراگم‌تان قرار دارد، بنابراین جای تعجب نیست که مشکلات گوارشی به وجود بیاید. ممکن است از یبوست یا اسهال رنج ببرید و یا به طور مکرر حالت تهوع داشته باشید. احتمال دارد با خوردن غذاهای متنوع و مختلف دچار درد شکم شوید. برخی از افرادی که چاکرای شبکه خورشیدی‌شان مسدود شده است نیز از شرایط مزمن‌تری مانند کرون رنج می‌برند.

 

چاکرا

 

چاکرای خاجی (سوادهستانا) - رنگ نارنجی

• نماد: حس شهوانی، تمایلات جنسی، لذت، معاشرت‌پذیری

• مکان: پایین شکم درست بالای استخوان شرمگاهی

•رنگ: نارنجی

این چاکرا که در امتداد ستون فقرات و بالای استخوان شرمگاهی قرار دارد، در اصل مسئول تمایلات جنسی است، احساساتی که تمایل به ایجاد لذت بیش از حد و اقدامات خلاقانه دارند. برخی افراد معتقدند این چاکرا راحت‌تر از چاکراهای دیگر بدن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. داشتن چاکرای خاجی (کلیک کنید)، متعادل برای داشتن یک زندگی شاد، سازنده و خوب ضروری است. شاید برای‌تان تعجب‌آور نباشد که این چاکرا اغلب یک مرکز انرژی خلاق قوی در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه، بسیاری از افرادی که خلاقیت خیلی بالایی دارند، چاکرای خاجی قوی دارند. این مرکز انرژی مسئولیت لذت را نیز بر عهده دارد.

در اینجا بیشتر مردم به چیزهایی فکر می‌کنند که ماهیت کاملاً جنسی دارند، اما همیشه اینطور نیست. بدون شک چاکرای خاجی ارتباط زیادی با میل جنسی دارد. با این حال، این چاکرا مسئول تصمیماتی است که به معنای وسیع‌تر برای فرد لذت به همراه دارد. به عنوان مثال، برخی از افراد از چرت زدن بعد از ظهر لذت می‌برند. آنها واقعاً از آن لذت می‌برند. برخی دیگر وقتی بیرون از خانه هستند در شادترین حالت خود هستند. وقتی به چیزهایی فکر می‌کنید که واقعاً شما را خوشحال می‌کنند، می‌توانید از چاکرای خاجی خود برای آن خواسته‌ها، هر چه که باشند، تشکر کنید.

 

- چه رنگی با چاکرای خاجی مرتبط است و چرا؟

رنگی که بیشتر با چاکرای خاجی مرتبط است رنگ نارنجی است. معمولاً اعتقاد بر این است که نارنجی رنگ غالب در اینجا است، زیرا این رنگ اساساً ترکیبی از طلایی و قرمز است که نشان‌ دهنده‌ی قدرت و اشتیاق است. افرادی که چاکرای خاجی کم‌کار دارند، ممکن است طیف وسیعی از هیجانات را احساس کنند. برای مثال، ممکن است به اندازه‌ی قبل خلاق نباشید. در برخی موارد، حتی ممکن است احساس کنید که هیجانات همه‌ی وجود شما را فرا گرفته است و نمی‌توانید دلیل دقیق آن را پیدا کنید.

برخی از افرادی که چاکرای خاجی‌شان کم‌کار است، تمایلات جنسی بسیار کمی دارند. به همین ترتیب، اگر چاکرای خاجی بیش از حد فعال باشد، می‌تواند باعث شود که تمایلات جنسی و همچنین سایر تمایلات اعتیاد‌آور فرد بر زندگی او غالب شوند.

 

 حفظ تعادل چاکرای خاجی برای داشتن یک زندگی سالم،

هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی، بسیار مهم است.

 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا باز است؟

اگر چاکرای خاجی‌تان همیشه باز باشد، به شما این امکان را می‌دهد که تصمیماتی بگیرید که منجر به زندگی شادتر می‌شود. احتمالاً ‌می‌دانید که چه چیزی شما را خوشحال می‌کند و از گرایش به آن تصمیم‌ها نمی‌ترسید. این موضوع به ویژه برای سلامت روان و همچنین سلامت جسمانی‌تان بسیار مهم است. تا زمانی که بتوانید این چاکرا را متعادل نگه دارید و تصمیمات محکمی بگیرید که هم لذت و هم جنبه‌های وظیفه‌شناسانه‌تر زندگی را در تعادل نگه می‌دارند، می‌توانید یاد بگیرید که زندگی بسیار رضایت‌بخشی داشته باشید، بدون اینکه احساس گناه کنید.

در دنیایی که به نظر می‌رسد مردم با نخوابیدن، کار کردن تا پای جان و انجام سایر کارهای ناخوشایندی که واقعاً از انجام دادن آنها لذت نمی‌برند و صرفاً لاف لذت بردن می‌زنند، چاکرای خاجیِ باز به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چه چیزی خوشحال‌تان می‌کند و سپس به سمت آن چیزها حرکت کنید.


پیشنهاد ما برای شما: دانشمندان معتقدند که مراقبه بهترین تمرین برای رشد شخصی و افزایش عملکرد خود می‌باشد. برای اینکه بتوانید خودتان را متحول کنید و پیشرفت‌های هیجانی، فکری و حتی معنوی در خود مشاهده کنید، و در عین حال از تمام مزایای مراقبه نیز بهرمند شوید، توصیه ما به شما "دوره‌ی 6 فاز مراقبه" اثر "ویشن لاکیانی" (کلیک کنید)، می‌باشد که توسط تیم رویال‌مایند ترجمه و تهیه شده و در اختیار شما قرار داده شده است.


 

- چگونه می‌فهمید که این چاکرا مسدود شده است؟

از طرف دیگر، چاکرای خاجیِ مسدود‌شده ممکن است به شما برای انجام هر کاری که از آن لذت می برید احساس گناه بدهد. بعضی افرادی را دیده‌اید که معتاد به کار هستند و احساس می‌کنند که باید همیشه کار کنند یا کار اشتباهی انجام می‌دهند؟ آن‌ها احتمالاً چاکرای خاجی مسدود‌شده دارند. هیچ اشکالی ندارد که از زندگی‌تان لذت ببرید. مسلماً زندگی نمی‌تواند همیشه باب طبع ما باشد، اما لازم هم نیست همیشه فلاکت‌بار باشد. افراد مبتلا به چاکرای خاجی مسدود‌ شده اغلب بیش از حد جدی هستند. آنها به ندرت می‌خندند و بیشتر روی کار یا چیزهای دیگرِ فهرست کارهای روزانه‌شان تمرکز دارند. آنها به ندرت به خودشان تعطیلی می‌دهند و حتی زمانی که تعطیل هستند، تمایلی به لذت بردن از آن ندارند.

 

- علائم فیزیکی:

اگر چاکرای خاجی بسته باشد، چه نوع علائم فیزیکی به همراه دارد؟ شاید تعجب نکنید که علائم رایج آن درد در ناحیه کمر و مفاصل پایین بدن و کمبود انرژی است. این نوع علائم زمانی پیش می‌آید که فرد به جای اینکه به خود اجازه دهد زندگی متعادل‌تری داشته باشد، بیش از حد خود را تحت فشار قرار دهد. گفته می‌شود، برخی علائم فیزیکی دیگر هم وجود دارند که می‌تواند تعجب‌برانگیز باشد.

این علائم شامل مشکلات مربوط به کلیه‌ها و طحال و همچنین تعدادی مشکلات مختلف قاعدگی برای زنان می‌شوند. دلیل آن چیست؟ بیشتر آن بخاطر استرسی است که با انکار مداوم توانایی خود برای احساس لذت از هر نوعی به طور خودکار به وجود می‌آید. با گذشت زمان، این استرس می‌تواند عوارض خود را بر بدن وارد کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، علائم مزمن مانند مشکلات کلیوی بیشتر می‌شود.



چاکرای ریشه (مولادهارا) - رنگ قرمز

• نماد: انرژی، ثبات، راحتی، امنیت

• مکان: پایین ستون فقرات، نزدیک دنبالچه

• رنگ: قرمز

و بالاخره مورد آخر که اهمیت آن کمتر از بقیه نیست، چاکرای ریشه (کلیک کنید)، است. این مرکز انرژی نزدیک به دنبالچه‌ی شما قرار دارد و می‌توان آن را پایه‌ای دانست که هر چیز دیگری باید بر روی آن بنا شود. این چاکرا است که اصول عاطفی‌ای را که برای زنده ماندن نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب، اگر چاکرای ریشه بیش از حد فعال باشد یا به اندازه کافی فعال نباشد، می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به یاد دارید زمانی که دبیرستانی بودید و در مورد نیازهای اولیه مانند سرپناه، غذا و پوشاک یاد گرفتید؟ به یاد دارید که این موارد در پایه‌ی هرم قرار داشتند زیرا اگر این نیازهای شما رفع نمی‌شدند، هیچ چیز دیگری نیز بر طرف نمی‌شد؟ چاکرای ریشه هم درست همینطور است.

اگر پایه‌ی محکم چاکرای ریشه را نداشته باشید، احتمال دارد هر چیز دیگری فرو بریزد. به این ترتیب، چاکرای ریشه‌ی شما به عنوان پایه‌ی عاطفی‌تان عمل می‌کند و احساس امنیت را برای شما فراهم می‌نماید. بدون آن، رشد چاکراهای دیگر یا حتی حفظ تعادل آنچه از قبل دارید، عملاً غیرممکن خواهد بود. در نتیجه، قبل از اینکه بتوانید به سراغ شش چاکرای دیگر بروید، باید مطمئن شوید که چاکرای ریشه‌‌تان متعادل است.

 

- چه رنگی با چاکرای ریشه مرتبط است و چرا؟

رنگی که معمولاً با چاکرای ریشه مرتبط است، رنگ قرمز می‌باشد. جالب است بدانید که قرمز اغلب به عنوان رنگ شور و انرژی در نظر گرفته می‌شود. همچنین برای نشان دادن قدرت و خلوص در بسیاری از محیط‌های مذهبی به کار می‌رود. همه‌ی اینها زمانی معنا پیدا می‌کند که این واقعیت را در نظر بگیرید که چاکرای ریشه‌ی سالم به شما ثبات عاطفی را برای مقابله با چالش‌ها می‌دهد، علاوه بر این که می‌توانید با اتفاقات غیر‌منتظره‌ای که زندگی روزمره برای‌تان رقم می‌زند، مقابله کنید. چاکرای ریشه‌ی سالم به شما این امکان را می‌دهد که در شناخت خود احساس امنیت کنید.

از سوی دیگر، چاکرای ریشه‌ای که کم‌کار است، ممکن است بیش از هر چیز دیگری احساس ترس در شما ایجاد کند. ممکن است دچار کمبود اعتماد به نفس شوید و نتوانید بدون تأیید دیگران تصمیم‌گیری کنید. از نظر فیزیکی، این می‌تواند باعث ایجاد درد در قسمت پایین کمر شود که به پاها می‌زند. همچنین این موضوع معمولاً با کابوس‌های زیاد همراه است.

 

- از کجا بدانیم که این چاکرا باز است؟

چاکرای ریشه‌ی باز، به شما این امکان را می‌دهد که هم با فردی که هستید و هم در جایی که هستید، احساس امنیت کنید. افرادی که چاکرای ریشه‌ی باز دارند، بطور معمول و طبیعی در تصمیم‌گیری خود کمی جسورتر عمل می‌کنند، زیرا آنها تردید یا ترس زیادی در مورد اینکه اوضاع در نهایت چگونه پیش خواهد رفت، ندارند. امنیتی که چاکرای ریشه‌ی‌ باز به همراه دارد، بدون اغراق قدرت‌بخش است. این چاکرا به افراد فرصت می‌دهد تا ریسک‌هایی را بپذیرند که اگر غیر از این بود احتمالاً از آن می‌ترسیدند و فرار می‌کردند.

 

- چگونه متوجه می‌شوید که این چاکرا مسدود شده است؟

همانطور که چاکرای ریشه‌ی باز به شما قدرت می‌دهد تا با امنیت تصمیم بگیرید، چاکرای ریشه‌ای که مسدود شده است به احتمال زیاد باعث ایجاد احساس ناامنی شدید و حتی ترس در شما می‌شود. ممکن است احساس کنید آنچه را که برای انتخاب جسورانه لازم است، ندارید. به این ترتیب، احتمالاً تمایل دارید که کنار بایستید و به دیگران اجازه دهید تا شما را به هر کجا که می‌خواهند هدایت کنند. علاوه بر این، ممکن است در محیطی که در آن قرار دارید احساس ناامنی کنید، چه زندگی خانوادگی و چه کاری‌تان. شرایطی که احساس می‌کنید خارج از کنترل شما هستند، ممکن است باعث شوند فکر کنید انتخاب‌های‌تان محدود است. راکد ماندن در چنین محیطی برای مدت زمان طولانی می‌تواند چاکرای ریشه‌ی شما را ببندد و باز کردن مجدد و حفظ تعادل آن برای مدت زمان طولانی‌تر بسیار دشوار شود.

 

- علائم فیزیکی:

علائم فیزیکی مرتبط با انسداد چاکرای ریشه شامل افسردگی، اضطراب، حملات پانیک و کابوس است. البته، شما باید با تمام استرس‌های ناشی از آن مسائل هم کنار بیایید، علاوه بر این که مشکلات جسمی ناشی از آن استرس را تحمل کنید. در مورد مشکلات جسمی مرتبط با استرس، ممکن است متوجه شوید که با افزایش وزن بیش از حد (به خاطر وجود هورمون‌های استرس موجود در رگ‌های‌تان)، مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی و سردرد دست و پنجه نرم می‌کنید.

برای اینکه ترس، استرس، اضطراب و آشوبِ درونی را از روتین روزمره‌تان کنار بگذارید و بجای آن‌ها وضعیت هیجانی‌تان را آزادانه انتخاب کنید و احساس خوشبختی، خلاقیت و آرامش‌تان را به حداکثر برسانید،  "دکتر داسون چرچ" در "دوره‌ی مغز عارف" (کلیک کنید)، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای تحقق این انقلابِ درونی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا آرامش و شادی برای‌تان مانند نفس کشیدن راحت و آسان شود.

 

- سخن آخر در مورد رنگ چاکراها:

نتیجه می‌گیریم که تمام چاکراهای بدن شما باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانید زندگی خود را به بهترین شکل پیش ببرید. اگر یکی از آنها از تعادل خارج شود، می‌تواند بقیه را نیز از تعادل خارج کند. یادگیری ارتباط رنگ‌ها با چاکراهای مربوطه می‌تواند به شما کمک کند تکنیک‌های تصویرسازی را بهتر انجام دهید، که این امر باعث می‌شود بتوانید همه چیز را به خوبی پیش ببرید. علاوه بر این، اگر متوجه شدید که روز چندان خوبی نداشته‌اید، ممکن است تصمیم بگیرید که کمد لباس خود را روی یک رنگ چاکرای خاص متمرکز کنید. حتی می‌توانید از این تکنیک‌ها برای تزئین یک اتاق یا کل خانه‌ی خود استفاده کنید. با مرتبط کردن رنگ‌ها با چاکراهای خود، می‌توانید یاد بگیرید که متعادل‌تر شوید و از زندگی شادتر و سالم‌تری لذت ببرید.
 


  • برای ما بنویسید، آیا علایم گفته شده در این مقاله را در خودتان، بررسی کرده‌اید؟

  • آیا توانسته‌اید باز بودن یا مسدود بودن چاکراهای بدن‌تان را تشخیص بدهید؟

  • آیا یادگیری ارتباط رنگ‌ها با چاکراهای مربوطه، توانسته است شما را در جهت زندگیِ متعادل‌تر، شادتر و سالم‌تر کمک کند؟

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام