شما آفریده شده‌اید، برای آفرینندگی!

زمان مطالعه :10 دقیقه

چکیده این مطلب : یکی از فرصت‌های ارزشمندی که در این جهان در اختیار تک تک افراد قرار دارد، توانایی آفرینش خواسته‌ها و اهدافی است که در سر دارند. هرچند متاسفانه، بسیاری از انسان‌ها از این توانایی آگاه نبوده و تمام طول زندگی‌شان را در احساس کمبود و ناکامی طی می‌کنند. همه‌ی انسان‌ها به گونه‌ای خلق شده‌اند که قدرت آفرینش زندگی دلخواه‌شان را دارند و این حقیقت که تنها شمار اندکی از آن‌ها در زندگی‌شان واقعاً خوشبخت هستند، بیش از هرچیز دیگری، نشان‌دهنده‌ی آگاهی افراد از توانایی‌های بالقوه‌ای است که درون‌شان وجود دارد. این مقاله به شما کمک می‌کند تا چگونگی بهره‌گیری از این توانایی فوق‌العاده را دریابید و هر خواسته‌ای را که در زندگی‌تان دارید، خلق کنید. در پایان این مقاله، شما دیگر جزء افرادی که زندگی‌شان را در حسرت آرزوهایشان می گذرانند، نخواهید بود. زیرا یاد خواهید گرفت چگونه آفریننده‌ی هر آن‌چه می‌خواهید، باشید.

 

"شما، آفریده شده‌اید برای آفرینندگی!"
 

 

اراده کنید، سپس خلق کنید؛
توانایی خلق خواسته‌ها در ذات شماست!

 

از جمله فرصت‌های ارزشمندی که در این جهان در اختیار تک تک افراد قرار دارد، توانایی آفرینش خواسته‌ها و اهدافی است که در سر دارند. هرچند متأسفانه، بسیاری از انسان‌ها از این توانایی آگاه نبوده و تمام طول زندگی‌شان را در احساس کمبود و ناکامی طی می‌کنند. این مقاله به شما کمک می‌کند، تا چگونگی بهره‌گیری از این توانایی فوق‌العاده را دریابید و هر آرزو یا خواسته‌ای را که در زندگی‌تان دارید، خلق کنید. در پایان این مقاله، شما دیگر جزء افرادی که زندگی‌شان را در حسرتِ آرزوهای‌شان می‌گذرانند، نخواهید بود. زیرا یاد خواهید گرفت چگونه آفریننده‌ی هر آن‌چه می‌خواهید، باشید.

 

شما، آفریده شده‌اید برای آفرینندگی!

تا به حال فکر کرده‌اید فاصله‌ی آن‌چه از زندگی می‌خواهید، با آن‌چه در زندگی‌تان دارید، چقدر است؟ برای بسیاری از ما این فاصله اصلاً کوچک نیست و این مسأله می‌تواند هر زمان که در سکوت یک غروبِ پاییزی، یا در سکون لحظات تنهایی، با خودمان خلوت می‌کنیم، خاطرمان را آزرده کند؛ و این سؤال را در ذهن‌مان ایجاد کند که اگر زندگی مکانی برای حسرت‌هاست، پس چرا ما آفریده شده‌ایم؟! اما به راستی زندگی چطور جایی است؟

شاید پذیرش این مسأله برای‌تان راحت نباشد؛ اما در واقعیت، زندگی جایی است برای جذب آرزوها و چشیدنِ لذت رسیدن به آرزوها، رؤیاها و خواسته‌ها. زندگی جایی است که می‌توانید به هر آن‌چه که دوست دارید و هر آنچه که حتی برای لحظه‌ای از خاطرتان می‌گذرد، دست یابید. در این زندگی لذت‌بخش، هیچکس نمی‌تواند سهم شما از دنیا را تعیین کند؛ هیچکس جز خودتان! زیرا شما تنها یک آفریده نیستید که مجبور به تسلیم شدن در برابر جریان زندگی باشید. شما یک آفریننده‌ی قدرتمند هستید و با قدرت و موهبتی که در اختیار دارید، می‌توانید به سادگی فاصله‌ی میان آن‌چه هستید و آن چه می‌خواهید باشید را بردارید. شما می‌توانید هر آن چیزی باشید که آرزو دارید؛ و چه چیزی لذت‌بخش‌تر از آن؟

احتمالاً می‌پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ در این مقاله با ما همراه شوید. به شما خواهیم گفت چه‌طور با برداشتن دو قدم ساده و مؤثر، به یک آفریننده‌ی تمام قد تبدیل شوید و فرآیند لذت‌بخش آفرینش را بارها و بارها تجربه کنید. پس بیایید شروع کنیم!


تمام درک ما از جهان، قطره‌ای‌ست از یک دریای بی‌کران!

یکی از مسائلی که "جیک دوسی" همواره بر آن تأکید می‌کند، داشتن ایمان قلبی به تحقق آرزوها، خواسته‌ها و تجربه‌ی حس رسیدن به آن آرزو یا خواسته، پیش از آن است که در واقعیت اتفاق بیافتد. اما همه‌ی ‌ما می‌دانیم باور به رسیدن، آن هم زمانی که هیچ نشانه‌ای در دنیای فیزیکی اطراف‌تان مشاهده نمی‌کنید، بسیار سخت است. اما مسأله این‌جاست که سخت بودنِ این کار، مستقیماً به باورهای اشتباه خودتان باز می‌گردد. بله! درست شنیده‌اید. این باورِ غلطِ خودتان است که باعث می‌شود انجام این کار تا این حد سخت و دشوار باشد. اما چه باور اشتباهی این وضعیت را ایجاد می‌کند؟

این یک باور غلط است:

باور به این‌که واقعیت، همان چیزی است که می بینید و درک می کنید!

 

احتمالاً اندکی تعجب کرده‌اید و با خودتان فکر می‌کنید، کجای این جمله اشتباه است؟ اجازه دهید قضیه را برای‌تان اندکی روشن‌تر کنیم: اغلب افراد آنچه را با حواس پنج‌گانه‌شان درک می‌کنند، معادل واقعیت محض می‌دانند. آن‌ها تصور می‌کنند تمام واقعیت‌های موجود، همان تصاویر و اتفاقاتی است که در اطراف‌شان جریان دارد و همین‌ها هویت، موجودیت و هستی آن‌ها را تعیین می‌کنند. در همین ابتدای راه، باید این باور غلط را از ذهن‌تان پاک کنید و بدانید حواس پنج‌گانه‌ی ما تنها قادر به درک بخش بسیار کوچکی از واقعیت است، نه همه‌ی آن!

به طور مثال، چشمان ما تنها می‌توانند قسمت کوچکی از طیف نور را درک کنند که تحت عنوان نور مرئی شناخته می‌شود. حال آن‌که طیف بسیار گسترده‌ای از نور با فرکانس‌های مختلف در سرتاسر دنیا وجود دارد که ناتوانی چشمان ما در تشخیص آن‌ها به معنی این نیست که وجود نداشته باشند.

پس به یاد داشته باشید، از آن‌جا که حواس شما ساخته شده‌اند تا تنها بخش کوچکی از خلقت را مشاهده کنند، شرایط کنونی شما در زمینه‌ی شغلی، مالی، خانوادگی و... معادل آن چیزی است که در این لحظه قادر به درک آن هستید. در حالی‌ که واقعیت‌های زیادی فراتر از فهم شما و مسیرهایی خارج از محدوده‌ی درک حواس شما وجود دارند، که شما از آن‌ها کاملاً بی‌خبر هستید. به همین دلیل است که باور به تحقق و رسیدن به آرزو یا خواسته‌ها قبل از وقوع‌شان برای افراد کار سخت و دشواری به نظر می‌رسد. زیرا آن‌ها به اشتباه تصور می‌کنند همه‌ی آن چیزی که در حال وقوع است، جلوی چشمان‌شان و در محدوده‌ی درک آن‌ها قرار دارد. حال آن‌که جریان‌های بسیاری، فراتر از فهم افراد وجود دارند که برای دستیابی به آرزوها و خواسته‌ها دست به کار خواهند شد. جریان‌هایی که با اعتماد به وجود آن‌ها می‌توانیم رسیدن به آرزوها و خواسته‌ها را قبل از آن‌که در زندگی‌مان حضور یابند، باور کنیم.

(برای آشنایی بیشتر با "جیک دوسی" و آموزه‌های او، می‌توانید PDF و فایل صوتی کتاب "اصول هدفمندی" (کلیک کنید)، را در بخش محتوای ویژه سایت مطالعه کنید).

 

برای رسیدن به آن‌چه که تا به حال نداشته‌ای، کاری را انجام بده که تا به حال انجام نداده‌ای

 

پس بیایید قدم اول را برداریم:

قدم اول: باور کنید هر آن‌چه توسط حواس شما درک می‌شود، حقیقت محض نیست و فرآیندهایی در جهان وجود دارند که خارج از محدوده‌ی فهم شما در جریان هستند. لازم است باور داشته باشید، تمام خواسته‌ها و آرزوهای شما به همراه راه رسیدن به آن خواسته از قبل در جهان وجود دارند. اگر موجودی حساب‌تان در حال حاضر مطابق با اهداف مالی‌تان نیست، و اگر آن‌چه با چشم‌های‌تان می‌بینید، شباهتی با مقصود نهایی‌تان ندارد، به این معنا نیست که خواسته‌تان هرگز محقق نخواهد شد. آرزوها و خواسته‌های شما در راه هستند. راهی که دیدنش در جریان زندگی‌تان، حداقل در این لحظه برای شما ممکن نیست! بدانید بسیاری از فرآیندهای جهان، فراتر از درک شما هستند و اگر چیزی در مقابل چشمان‌تان نیست، به این معنا نیست که وجود ندارد.

پس از امروز به بعد، هرگاه از تحقق و جذب آرزو یا خواسته‌تان ناامید شدید و احساس کردید هیچ چیز در دنیای اطراف‌تان به نفع اهداف‌تان پیش نمی‌رود، به خاطر بیاورید که شما تنها بخش بسیار کوچکی از جهان پیرامون‌تان را درک می‌کنید؛ و اگر نشانه‌های تحقق آرزوها و خواسته‌تان، در این بخش کوچک، خودشان را به شما نشان نمی‌دهند، به خاطر درک محدود شماست، نه عدم وجود آن‌ها!

 

یافته‌های علمی، مهر تأییدی بر قدرت آفرینش شما:

در گذشته تصور می‌شد جهانِ اطراف ما، یک جهان کاملاً فیزیکی است و انرژی و ماده مستقل از هم در این جهان حضور دارند. با گذشت زمان و پیشرفت علم، این تصورات تغییر یافتند و دانشمندان رفته رفته دریافتند که 99.999 درصد از ساختار اتم‌ها را فضای خالی، یا بهتر است بگوییم انرژی تشکیل داده است. از آن‌جا که همه چیز در اطراف ما از اتم‌ها ساخته شده، می‌توان نتیجه گرفت که بیش‌تر از 99 درصد از دنیای اطراف ما نیز از انرژی تشکیل شده است.

از طرف دیگر تحقیقات گسترده‌تر نشان داده‌اند، هر چیز در دنیا 2 ماهیت ذره‌ای و موجی دارد، که ماهیت ذره‌ای مربوط به بخش ماده و ماهیت موجی مربوط به بخش انرژی است. نکته‌ی مهم این‌جاست که انرژی روی ماده تأثیر می‌گذارد و حتی اغراق نیست اگر بگوییم انرژی، ماده را تغییر داده، خلق می‌کند و به وجود می‌آورد. پس بدیهی است که هر زمان انرژی تغییر کند، ماده نیز تغییر کند و در نهایت واقعیت مادی‌ای که ایجاد می‌شود، هماهنگ با همان انرژی اولیه خواهد بود و این‌گونه است که با کنترل جریان انرژی می‌توان دست به خلق واقعیت‌های بی‌شماری زد.


به این جمله از "جیک دوسی" دقت کنید:
«وقتی شما چیزی را مشاهده می‌کنید، آن چیز به واقعیت تبدیل می‌شود»

 

ممکن است این جمله در نگاه اول کمی گیج‌کننده به نظر برسد. اما اگر روند آفرینش را به‌ خوبی درک کنید، فهم این جمله کار سختی نخواهد بود. بیایید تا این مسأله را کمی عمیق‌تر بررسی کنیم: در جهانِ ما، تمام احتمالات بالقوه و هر آن‌چه که شما خواهان به دست آوردنش هستید، در سطح کوانتومی به شکل انرژی وجود دارد. آگاهی شما، که خود نیز نوعی انرژی است، قادر است بر این جریان انرژی تأثیر بگذارد، به آن زندگی ببخشد و آن را به هر واقعیت فیزیکی‌ای که می‌خواهد، تبدیل کند. همان‌طور که هر چیزی که در دنیای امروز وجود دارد، در گذشته موج یا انرژی بوده است و شخصی با آگاهی خود آن را فراخوانده و خلق کرده است. خب آگاهی شما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

منظور از مشاهده در جمله‌ی "جیک دوسی" در واقع تمرکز آگاهی و در نتیجه انرژی شما بر همان چیزی است که خواهان آن هستید. به طور مثال شما خانه‌ی رؤیایی‌تان را می‌خواهید، و آگاه هستید که تمام امکان‌ها از جمله‌ خانه‌ی رؤیایی شما، از قبل به شکل انرژی در سطح کوانتومی وجود دارند. هنگامی که شما بر داشتن آن خانه تمرکز می‌کنید و حضور آن را از صمیم قلب‌تان احساس می‌کنید، آگاهی و انرژی وجودی شما روی میدان کوانتومی اثر می‌گذارد؛ انرژی میدان، ماده را تغییر می‌دهد و در نهایت واقعیت موردنظر شما ایجاد خواهد شد. 

ممکن است خواهان به دست آوردن یک ترفیع شغلی در محل کارتان باشید. در این صورت لازم است از همین فردا، زمانی که به محل کارتان می‌روید، خودتان را تصور کنید که به اتاق جدیدی که متعلق به صاحب جایگاه موردنظر شماست، نقل مکان کرده‌اید. لازم است احساس کنید که همه‌ی همکاران‌تان این موفقیت را به شما تبریک می‌گویند و شما بابت پیشرفتی که کسب کرده‌اید، به خودتان افتخار می‌کنید. به طور خلاصه، شما آن خانه را مشاهده می‌کنید و آن خانه به واقعیت تبدیل می‌شود. شما مرتبه‌ی شغلی جدیدتان را مشاهده می‌کنید و آن به حقیقت می‌پیوندد. دقیقاً مطابق با آن‌چه "جیک دوسی" گفته بود. این‌طور نیست؟

پس برای خلق و جذب خواسته‌ها و واقعیت دلخواه‌تان، باید روی حضور آن تمرکز کنید. یعنی قبل از آن‌که واقعیت دلخواه‌تان به ماده تبدیل شود، آن را باور کرده و احساس‌اش کنید. زیرا همان‌طور که هر ذره‌ در این جهان از دو ماهیت فیزیکی و موجی تشکیل شده است، خواسته‌ی شما هم دقیقاً به همین صورت است و به همین دلیل است که شما قادر هستید با تغییر انرژی و آگاهی‌تان، خواسته‌تان را ایجاد کنید. هنگامی که شما روی کمبود پول و فقر تمرکز می‌کنید، در واقع انرژی کمبود که ناشی از چگونگی آگاهی شماست، بر روی انرژی میدان اثر گذاشته و میدان کوانتومی، انرژی را تبدیل به ذره‌ای می‌کند که جریان کمبود پول در زندگی شما را تأیید کند، و واقعیت‌هایی را در زندگی‌تان ایجاد کند که هر روز بیش‌تر از قبل با کمبودهای مالی مواجه شوید.

به این شیوه، شما همه‌ی مشکلات و کمبودهای مالی زندگی‌تان را شخصاً ایجاد می کنید و با تمرکز بر ناکامی‌ها، شکست‌ها و اتفاقاتی که نمی‌خواهید آن‌ها را تجربه کنید، راه را برای ورود تک‌تک‌شان به زندگی‌تان باز می‌کنید. پس تنها باید روی چیزی که خواهان آن هستید تمرکز کنید، تا واقعیت‌های زندگی‌تان به شیوه‌ای که دوست دارید رقم بخورند.
 

با قدرت و پرورش ذهن می‌توان به ثروت عظیمی رسید

 

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده، قدم دوم را هم برداریم:

قدم دوم: اگر خواهان ایجاد واقعیتی در زندگی‌تان هستید، روی حضور آن تمرکز کنید.
شما به عنوان یک موجود الهی، می‌توانید هر چیزی را قبل از آن‌که به وقوع بپیوندد، مشاهده و احساس کنید، و با این روش امکان‌های بی‌نهایتِ زندگی را به خدمت بگیرید و دنیای خود را همان‌گونه که می‌خواهید، شکل دهید. بی‌شک به خوبی باید متوجه شده باشید، که چگونه با تمرکز روی آن‌چه می‌خواهید و استفاده‌ی درست از انرژی وجودی‌تان، می‌توانید به اهداف‌تان دست یابید. اگر بتوانید این مسیر را به درستی طی کنید، زندگی بی‌نظیری در پیش‌ روی شما خواهد بود. زندگی‌ای که در آن می‌توانید هر چه را بخواهید تجربه کنید، و هر چه را نمی‌خواهید از دنیای اطراف‌تان بیرون کنید. پس، از همین لحظه، آن را انجام دهید!

چگونه انسان می‌تواند آفریننده زندگی خود باشد؟

قدرت آفرینشِ شما، بی‌انتهاست!

همه‌ی انسان‌ها به گونه‌ای خلق شده‌اند، که قدرت آفرینش زندگی دلخواه‌شان را دارند؛ و این حقیقت که تنها شمار اندکی از آن‌ها در زندگی‌شان واقعاً خوشبخت هستند، بیش از هر چیز دیگری، نشان‌دهنده‌ی آگاهی افراد از توانایی‌های بالقوه‌ای است که درون‌شان وجود دارد. تعداد افراد اندکی در سرتاسر دنیا وجود دارند که، از این قدرت درونی کاملاً آگاه هستند و به درستی از آن استفاده می‌کنند. این افراد همان انسان‌های خوشبختی هستند که در دنیای امروز، راز موفقیت آن‌ها برای هرکسی که جویای آن باشد واضح و آشکار است.

هیچ‌گاه نباید فراموش کنید که درون شما، روح و آگاهی محضی وجود دارد که بسیار قدرتمند است و می‌تواند دنیا را هر طور که شما بخواهید شکل دهد. به شرط آن‌که از قدرت‌تان به درستی استفاده کنید و به جای تمرکز بر آن‌چه نمی‌خواهید، روی حضور آنچه خواهانش هستید، تمرکز کنید. همیشه به خاطر داشته باشید، شما در این دنیا و در سرنوشت از پیش تعیین‌شده‌ای گیر نیفتاده‌اید، و تحت کنترل هیچ جریانی نیستید. شما یک موجود روحانی، در یک بدن فیزیکی هستید و می‌توانید هر چیزی را که اراده کنید، خلق کنید. 
 

شما یک آفریننده هستید! به شرط آن‌که از این قدرت به درستی استفاده کنید.

برای رسیدن به آرزوها و خواسته‌های‌تان، فردا دیر است. از همین امروز شروع کنید!

فلسفه آفرینش انسان

برای مطالعه و یادگیری بیشتر در زمینه‌ی آفرینش و خلق‌کنندگی، می‌توانید به بخش " سخنرانی‌ها و وبینارهای اساتید موفقیت" (کلیک کنید)، در محتوای ویژه سایت مراجعه کرده و از مطالعه‌ی آموزه‌های اساتیدی همچون " دکتر جو دیسپنزا" ، "جو ویتالی" ، "تی هارو اکر" و... لذت ببرید.

به مسیری که در زندگی‌تان طی کرده‌اید، خوب فکر کنید. آیا تا به حال احساس کرده‌اید که جریانی نامرئی در جذب آرزوها و رسیدن به خواسته‌تان به شما کمک کرده است؟ آیا تجربه‌ی پیشرفت ناگهانی اهداف‌تان را درست در زمانی که نشانه‌های اطراف‌تان به نفع شما پیش نمی‌رفتند، داشته‌اید؟ اکنون که این مقاله را خوانده‌اید، فکر می‌کنید چه ساز و کاری این اتفاقات را برای‌تان رقم زده است؟
در بخش نظرات، دیدگاه و تجربیات‌ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

سپیده دادخواه تهرانی
تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند

 

"شما، آفریده شده‌اید برای آفرینندگی!"
 

 

اراده کنید، سپس خلق کنید؛
توانایی خلق خواسته‌ها در ذات شماست!

 

از جمله فرصت‌های ارزشمندی که در این جهان در اختیار تک تک افراد قرار دارد، توانایی آفرینش خواسته‌ها و اهدافی است که در سر دارند. هرچند متأسفانه، بسیاری از انسان‌ها از این توانایی آگاه نبوده و تمام طول زندگی‌شان را در احساس کمبود و ناکامی طی می‌کنند. این مقاله به شما کمک می‌کند، تا چگونگی بهره‌گیری از این توانایی فوق‌العاده را دریابید و هر آرزو یا خواسته‌ای را که در زندگی‌تان دارید، خلق کنید. در پایان این مقاله، شما دیگر جزء افرادی که زندگی‌شان را در حسرتِ آرزوهای‌شان می‌گذرانند، نخواهید بود. زیرا یاد خواهید گرفت چگونه آفریننده‌ی هر آن‌چه می‌خواهید، باشید.

 

شما، آفریده شده‌اید برای آفرینندگی!

تا به حال فکر کرده‌اید فاصله‌ی آن‌چه از زندگی می‌خواهید، با آن‌چه در زندگی‌تان دارید، چقدر است؟ برای بسیاری از ما این فاصله اصلاً کوچک نیست و این مسأله می‌تواند هر زمان که در سکوت یک غروبِ پاییزی، یا در سکون لحظات تنهایی، با خودمان خلوت می‌کنیم، خاطرمان را آزرده کند؛ و این سؤال را در ذهن‌مان ایجاد کند که اگر زندگی مکانی برای حسرت‌هاست، پس چرا ما آفریده شده‌ایم؟! اما به راستی زندگی چطور جایی است؟

شاید پذیرش این مسأله برای‌تان راحت نباشد؛ اما در واقعیت، زندگی جایی است برای جذب آرزوها و چشیدنِ لذت رسیدن به آرزوها، رؤیاها و خواسته‌ها. زندگی جایی است که می‌توانید به هر آن‌چه که دوست دارید و هر آنچه که حتی برای لحظه‌ای از خاطرتان می‌گذرد، دست یابید. در این زندگی لذت‌بخش، هیچکس نمی‌تواند سهم شما از دنیا را تعیین کند؛ هیچکس جز خودتان! زیرا شما تنها یک آفریده نیستید که مجبور به تسلیم شدن در برابر جریان زندگی باشید. شما یک آفریننده‌ی قدرتمند هستید و با قدرت و موهبتی که در اختیار دارید، می‌توانید به سادگی فاصله‌ی میان آن‌چه هستید و آن چه می‌خواهید باشید را بردارید. شما می‌توانید هر آن چیزی باشید که آرزو دارید؛ و چه چیزی لذت‌بخش‌تر از آن؟

احتمالاً می‌پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ در این مقاله با ما همراه شوید. به شما خواهیم گفت چه‌طور با برداشتن دو قدم ساده و مؤثر، به یک آفریننده‌ی تمام قد تبدیل شوید و فرآیند لذت‌بخش آفرینش را بارها و بارها تجربه کنید. پس بیایید شروع کنیم!


تمام درک ما از جهان، قطره‌ای‌ست از یک دریای بی‌کران!

یکی از مسائلی که "جیک دوسی" همواره بر آن تأکید می‌کند، داشتن ایمان قلبی به تحقق آرزوها، خواسته‌ها و تجربه‌ی حس رسیدن به آن آرزو یا خواسته، پیش از آن است که در واقعیت اتفاق بیافتد. اما همه‌ی ‌ما می‌دانیم باور به رسیدن، آن هم زمانی که هیچ نشانه‌ای در دنیای فیزیکی اطراف‌تان مشاهده نمی‌کنید، بسیار سخت است. اما مسأله این‌جاست که سخت بودنِ این کار، مستقیماً به باورهای اشتباه خودتان باز می‌گردد. بله! درست شنیده‌اید. این باورِ غلطِ خودتان است که باعث می‌شود انجام این کار تا این حد سخت و دشوار باشد. اما چه باور اشتباهی این وضعیت را ایجاد می‌کند؟

این یک باور غلط است:

باور به این‌که واقعیت، همان چیزی است که می بینید و درک می کنید!

 

احتمالاً اندکی تعجب کرده‌اید و با خودتان فکر می‌کنید، کجای این جمله اشتباه است؟ اجازه دهید قضیه را برای‌تان اندکی روشن‌تر کنیم: اغلب افراد آنچه را با حواس پنج‌گانه‌شان درک می‌کنند، معادل واقعیت محض می‌دانند. آن‌ها تصور می‌کنند تمام واقعیت‌های موجود، همان تصاویر و اتفاقاتی است که در اطراف‌شان جریان دارد و همین‌ها هویت، موجودیت و هستی آن‌ها را تعیین می‌کنند. در همین ابتدای راه، باید این باور غلط را از ذهن‌تان پاک کنید و بدانید حواس پنج‌گانه‌ی ما تنها قادر به درک بخش بسیار کوچکی از واقعیت است، نه همه‌ی آن!

به طور مثال، چشمان ما تنها می‌توانند قسمت کوچکی از طیف نور را درک کنند که تحت عنوان نور مرئی شناخته می‌شود. حال آن‌که طیف بسیار گسترده‌ای از نور با فرکانس‌های مختلف در سرتاسر دنیا وجود دارد که ناتوانی چشمان ما در تشخیص آن‌ها به معنی این نیست که وجود نداشته باشند.

پس به یاد داشته باشید، از آن‌جا که حواس شما ساخته شده‌اند تا تنها بخش کوچکی از خلقت را مشاهده کنند، شرایط کنونی شما در زمینه‌ی شغلی، مالی، خانوادگی و... معادل آن چیزی است که در این لحظه قادر به درک آن هستید. در حالی‌ که واقعیت‌های زیادی فراتر از فهم شما و مسیرهایی خارج از محدوده‌ی درک حواس شما وجود دارند، که شما از آن‌ها کاملاً بی‌خبر هستید. به همین دلیل است که باور به تحقق و رسیدن به آرزو یا خواسته‌ها قبل از وقوع‌شان برای افراد کار سخت و دشواری به نظر می‌رسد. زیرا آن‌ها به اشتباه تصور می‌کنند همه‌ی آن چیزی که در حال وقوع است، جلوی چشمان‌شان و در محدوده‌ی درک آن‌ها قرار دارد. حال آن‌که جریان‌های بسیاری، فراتر از فهم افراد وجود دارند که برای دستیابی به آرزوها و خواسته‌ها دست به کار خواهند شد. جریان‌هایی که با اعتماد به وجود آن‌ها می‌توانیم رسیدن به آرزوها و خواسته‌ها را قبل از آن‌که در زندگی‌مان حضور یابند، باور کنیم.

(برای آشنایی بیشتر با "جیک دوسی" و آموزه‌های او، می‌توانید PDF و فایل صوتی کتاب "اصول هدفمندی" (کلیک کنید)، را در بخش محتوای ویژه سایت مطالعه کنید).

 

برای رسیدن به آن‌چه که تا به حال نداشته‌ای، کاری را انجام بده که تا به حال انجام نداده‌ای

 

پس بیایید قدم اول را برداریم:

قدم اول: باور کنید هر آن‌چه توسط حواس شما درک می‌شود، حقیقت محض نیست و فرآیندهایی در جهان وجود دارند که خارج از محدوده‌ی فهم شما در جریان هستند. لازم است باور داشته باشید، تمام خواسته‌ها و آرزوهای شما به همراه راه رسیدن به آن خواسته از قبل در جهان وجود دارند. اگر موجودی حساب‌تان در حال حاضر مطابق با اهداف مالی‌تان نیست، و اگر آن‌چه با چشم‌های‌تان می‌بینید، شباهتی با مقصود نهایی‌تان ندارد، به این معنا نیست که خواسته‌تان هرگز محقق نخواهد شد. آرزوها و خواسته‌های شما در راه هستند. راهی که دیدنش در جریان زندگی‌تان، حداقل در این لحظه برای شما ممکن نیست! بدانید بسیاری از فرآیندهای جهان، فراتر از درک شما هستند و اگر چیزی در مقابل چشمان‌تان نیست، به این معنا نیست که وجود ندارد.

پس از امروز به بعد، هرگاه از تحقق و جذب آرزو یا خواسته‌تان ناامید شدید و احساس کردید هیچ چیز در دنیای اطراف‌تان به نفع اهداف‌تان پیش نمی‌رود، به خاطر بیاورید که شما تنها بخش بسیار کوچکی از جهان پیرامون‌تان را درک می‌کنید؛ و اگر نشانه‌های تحقق آرزوها و خواسته‌تان، در این بخش کوچک، خودشان را به شما نشان نمی‌دهند، به خاطر درک محدود شماست، نه عدم وجود آن‌ها!

 

یافته‌های علمی، مهر تأییدی بر قدرت آفرینش شما:

در گذشته تصور می‌شد جهانِ اطراف ما، یک جهان کاملاً فیزیکی است و انرژی و ماده مستقل از هم در این جهان حضور دارند. با گذشت زمان و پیشرفت علم، این تصورات تغییر یافتند و دانشمندان رفته رفته دریافتند که 99.999 درصد از ساختار اتم‌ها را فضای خالی، یا بهتر است بگوییم انرژی تشکیل داده است. از آن‌جا که همه چیز در اطراف ما از اتم‌ها ساخته شده، می‌توان نتیجه گرفت که بیش‌تر از 99 درصد از دنیای اطراف ما نیز از انرژی تشکیل شده است.

از طرف دیگر تحقیقات گسترده‌تر نشان داده‌اند، هر چیز در دنیا 2 ماهیت ذره‌ای و موجی دارد، که ماهیت ذره‌ای مربوط به بخش ماده و ماهیت موجی مربوط به بخش انرژی است. نکته‌ی مهم این‌جاست که انرژی روی ماده تأثیر می‌گذارد و حتی اغراق نیست اگر بگوییم انرژی، ماده را تغییر داده، خلق می‌کند و به وجود می‌آورد. پس بدیهی است که هر زمان انرژی تغییر کند، ماده نیز تغییر کند و در نهایت واقعیت مادی‌ای که ایجاد می‌شود، هماهنگ با همان انرژی اولیه خواهد بود و این‌گونه است که با کنترل جریان انرژی می‌توان دست به خلق واقعیت‌های بی‌شماری زد.


به این جمله از "جیک دوسی" دقت کنید:
«وقتی شما چیزی را مشاهده می‌کنید، آن چیز به واقعیت تبدیل می‌شود»

 

ممکن است این جمله در نگاه اول کمی گیج‌کننده به نظر برسد. اما اگر روند آفرینش را به‌ خوبی درک کنید، فهم این جمله کار سختی نخواهد بود. بیایید تا این مسأله را کمی عمیق‌تر بررسی کنیم: در جهانِ ما، تمام احتمالات بالقوه و هر آن‌چه که شما خواهان به دست آوردنش هستید، در سطح کوانتومی به شکل انرژی وجود دارد. آگاهی شما، که خود نیز نوعی انرژی است، قادر است بر این جریان انرژی تأثیر بگذارد، به آن زندگی ببخشد و آن را به هر واقعیت فیزیکی‌ای که می‌خواهد، تبدیل کند. همان‌طور که هر چیزی که در دنیای امروز وجود دارد، در گذشته موج یا انرژی بوده است و شخصی با آگاهی خود آن را فراخوانده و خلق کرده است. خب آگاهی شما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

منظور از مشاهده در جمله‌ی "جیک دوسی" در واقع تمرکز آگاهی و در نتیجه انرژی شما بر همان چیزی است که خواهان آن هستید. به طور مثال شما خانه‌ی رؤیایی‌تان را می‌خواهید، و آگاه هستید که تمام امکان‌ها از جمله‌ خانه‌ی رؤیایی شما، از قبل به شکل انرژی در سطح کوانتومی وجود دارند. هنگامی که شما بر داشتن آن خانه تمرکز می‌کنید و حضور آن را از صمیم قلب‌تان احساس می‌کنید، آگاهی و انرژی وجودی شما روی میدان کوانتومی اثر می‌گذارد؛ انرژی میدان، ماده را تغییر می‌دهد و در نهایت واقعیت موردنظر شما ایجاد خواهد شد. 

ممکن است خواهان به دست آوردن یک ترفیع شغلی در محل کارتان باشید. در این صورت لازم است از همین فردا، زمانی که به محل کارتان می‌روید، خودتان را تصور کنید که به اتاق جدیدی که متعلق به صاحب جایگاه موردنظر شماست، نقل مکان کرده‌اید. لازم است احساس کنید که همه‌ی همکاران‌تان این موفقیت را به شما تبریک می‌گویند و شما بابت پیشرفتی که کسب کرده‌اید، به خودتان افتخار می‌کنید. به طور خلاصه، شما آن خانه را مشاهده می‌کنید و آن خانه به واقعیت تبدیل می‌شود. شما مرتبه‌ی شغلی جدیدتان را مشاهده می‌کنید و آن به حقیقت می‌پیوندد. دقیقاً مطابق با آن‌چه "جیک دوسی" گفته بود. این‌طور نیست؟

پس برای خلق و جذب خواسته‌ها و واقعیت دلخواه‌تان، باید روی حضور آن تمرکز کنید. یعنی قبل از آن‌که واقعیت دلخواه‌تان به ماده تبدیل شود، آن را باور کرده و احساس‌اش کنید. زیرا همان‌طور که هر ذره‌ در این جهان از دو ماهیت فیزیکی و موجی تشکیل شده است، خواسته‌ی شما هم دقیقاً به همین صورت است و به همین دلیل است که شما قادر هستید با تغییر انرژی و آگاهی‌تان، خواسته‌تان را ایجاد کنید. هنگامی که شما روی کمبود پول و فقر تمرکز می‌کنید، در واقع انرژی کمبود که ناشی از چگونگی آگاهی شماست، بر روی انرژی میدان اثر گذاشته و میدان کوانتومی، انرژی را تبدیل به ذره‌ای می‌کند که جریان کمبود پول در زندگی شما را تأیید کند، و واقعیت‌هایی را در زندگی‌تان ایجاد کند که هر روز بیش‌تر از قبل با کمبودهای مالی مواجه شوید.

به این شیوه، شما همه‌ی مشکلات و کمبودهای مالی زندگی‌تان را شخصاً ایجاد می کنید و با تمرکز بر ناکامی‌ها، شکست‌ها و اتفاقاتی که نمی‌خواهید آن‌ها را تجربه کنید، راه را برای ورود تک‌تک‌شان به زندگی‌تان باز می‌کنید. پس تنها باید روی چیزی که خواهان آن هستید تمرکز کنید، تا واقعیت‌های زندگی‌تان به شیوه‌ای که دوست دارید رقم بخورند.
 

با قدرت و پرورش ذهن می‌توان به ثروت عظیمی رسید

 

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده، قدم دوم را هم برداریم:

قدم دوم: اگر خواهان ایجاد واقعیتی در زندگی‌تان هستید، روی حضور آن تمرکز کنید.
شما به عنوان یک موجود الهی، می‌توانید هر چیزی را قبل از آن‌که به وقوع بپیوندد، مشاهده و احساس کنید، و با این روش امکان‌های بی‌نهایتِ زندگی را به خدمت بگیرید و دنیای خود را همان‌گونه که می‌خواهید، شکل دهید. بی‌شک به خوبی باید متوجه شده باشید، که چگونه با تمرکز روی آن‌چه می‌خواهید و استفاده‌ی درست از انرژی وجودی‌تان، می‌توانید به اهداف‌تان دست یابید. اگر بتوانید این مسیر را به درستی طی کنید، زندگی بی‌نظیری در پیش‌ روی شما خواهد بود. زندگی‌ای که در آن می‌توانید هر چه را بخواهید تجربه کنید، و هر چه را نمی‌خواهید از دنیای اطراف‌تان بیرون کنید. پس، از همین لحظه، آن را انجام دهید!

چگونه انسان می‌تواند آفریننده زندگی خود باشد؟

قدرت آفرینشِ شما، بی‌انتهاست!

همه‌ی انسان‌ها به گونه‌ای خلق شده‌اند، که قدرت آفرینش زندگی دلخواه‌شان را دارند؛ و این حقیقت که تنها شمار اندکی از آن‌ها در زندگی‌شان واقعاً خوشبخت هستند، بیش از هر چیز دیگری، نشان‌دهنده‌ی آگاهی افراد از توانایی‌های بالقوه‌ای است که درون‌شان وجود دارد. تعداد افراد اندکی در سرتاسر دنیا وجود دارند که، از این قدرت درونی کاملاً آگاه هستند و به درستی از آن استفاده می‌کنند. این افراد همان انسان‌های خوشبختی هستند که در دنیای امروز، راز موفقیت آن‌ها برای هرکسی که جویای آن باشد واضح و آشکار است.

هیچ‌گاه نباید فراموش کنید که درون شما، روح و آگاهی محضی وجود دارد که بسیار قدرتمند است و می‌تواند دنیا را هر طور که شما بخواهید شکل دهد. به شرط آن‌که از قدرت‌تان به درستی استفاده کنید و به جای تمرکز بر آن‌چه نمی‌خواهید، روی حضور آنچه خواهانش هستید، تمرکز کنید. همیشه به خاطر داشته باشید، شما در این دنیا و در سرنوشت از پیش تعیین‌شده‌ای گیر نیفتاده‌اید، و تحت کنترل هیچ جریانی نیستید. شما یک موجود روحانی، در یک بدن فیزیکی هستید و می‌توانید هر چیزی را که اراده کنید، خلق کنید. 
 

شما یک آفریننده هستید! به شرط آن‌که از این قدرت به درستی استفاده کنید.

برای رسیدن به آرزوها و خواسته‌های‌تان، فردا دیر است. از همین امروز شروع کنید!

فلسفه آفرینش انسان

برای مطالعه و یادگیری بیشتر در زمینه‌ی آفرینش و خلق‌کنندگی، می‌توانید به بخش " سخنرانی‌ها و وبینارهای اساتید موفقیت" (کلیک کنید)، در محتوای ویژه سایت مراجعه کرده و از مطالعه‌ی آموزه‌های اساتیدی همچون " دکتر جو دیسپنزا" ، "جو ویتالی" ، "تی هارو اکر" و... لذت ببرید.

به مسیری که در زندگی‌تان طی کرده‌اید، خوب فکر کنید. آیا تا به حال احساس کرده‌اید که جریانی نامرئی در جذب آرزوها و رسیدن به خواسته‌تان به شما کمک کرده است؟ آیا تجربه‌ی پیشرفت ناگهانی اهداف‌تان را درست در زمانی که نشانه‌های اطراف‌تان به نفع شما پیش نمی‌رفتند، داشته‌اید؟ اکنون که این مقاله را خوانده‌اید، فکر می‌کنید چه ساز و کاری این اتفاقات را برای‌تان رقم زده است؟
در بخش نظرات، دیدگاه و تجربیات‌ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برای ثبت نظرات خود، به پایین صفحه مراجعه فرمایید.

سپیده دادخواه تهرانی
تیم تحقیقاتی و مقاله نویسی سایت رویال مایند
مقالات پیشنهادی

نظر شما درباره این مطلب

برای شرکت در بخش نظرات باید در سایت رویال مایند ثبت نام کنید. ثبت نام در سایت رویال مایند رایگان است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می برد.

ورود به سایت ثبت نام